Gaat de zorgtoeslag in 2013 ook omhoog?

De zorgverzekering gaat waarschijnlijk met 10% omhoog, maar gaat de zorgtoeslag dan ook omhoog?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik hoop het
ItisILeClerc
11 jaar geleden
de plannen waren om die omlaag te brengen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De plannen waren om die voor mensen met een laag inkomen te verhogen

Het beste antwoord

Men zegt het. Volgens de partijen van het Kunduz-akkoord zouden de lagere inkomens via de zorgtoeslag volledig worden gecompenseerd voor de verhoging van het eigen risico. Een snelle rekensom leert dan dat de zorgtoeslag per jaar met 130 euro omhoog zou moeten. Wat er echter precies gaat gebeuren, is volgens mij nog niet bekend.

Het is trouwens niet zo dat de zorgtoeslag stijgt met de verzekeringspremies. Net als de huurtoeslag, die is de laatste jaren lager geworden terwijl de huren juist stegen. De overheid heeft zichzelf dus geenszins verplicht om met de toeslagen in eenzelfde mate te blijven compenseren als ze altijd gedaan hebben.