Hoe heten die gele vierkante borden met zwarte letters die je aan de wal van (vaar)water ziet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.7K
Amadea
11 jaar geleden
Bedoel je met de letter Z erop?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar staan ook wel eens andere letters op, of vergis ik me?
Amadea
11 jaar geleden
Klopt, het kan ook een K zijn.

Antwoorden (1)

Het zou kunnen dat je de zinkerborden bedoelt. Wanneer er zich een zinker bevindt in een sloot, rivier of vaart, dan bevindt zich meestal een geel bord met een grote zwarte Z boven de leiding op de waterkant, het zinkerbord. Daarop wordt aangegeven hoe diep de zinker ligt en wat het betreft, een water-, gas- elektriciteits- of andersoortige leiding. Kabels worden overigens met een vergelijkbaar bord aangegeven, zij het dat daarop een K staat.
Amadea