Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn in mensen onkenbaar gemaakt in undercoverprogramma's?

Waarom zijn in mensen onkenbaar gemaakt in undercoverprogramma's?
Ik zat een paar dagen geleden oude afleveringen van Peter r de Vries te kijken, waarbij mensen gewoon herkenbaar waren en hun gezicht niet was vervaagd. Waarom is dat tegenwoordig wel het geval?

Toegevoegd na 45 minuten:
Ik bedoel dus de mensen die fout zitten!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
683

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je als oplichter in een undercoverprogramma komt kun je in principe niet zomaar de beelden tegen houden, wel kun je er om vragen je gezicht onherkenbaar te maken.

Dat was vroeger zo en dat is nu nog dus ik denk dat ze het bij jouw oude aflevering gewoon niet belangrijk vonden of niet wilden. Je mag dat zelf bepalen. Ik weet niet hoe oud het programma was maar als dat echt meer dan 14 jaar geleden was ging alles niet zo snel rond via internet en was het minder belangrijk om ergens met je gezicht op te komen. Als het korter geleden was denk ik echt dat het die persoon gewoon niet interesseerde dat hij/zij zo op tv kwam.

Je ziet soms nog steeds wel in die programma's mensen die wel met het gezicht in beeld komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (2)

Een undercover-persoon wil liever niet dat er later wraak op hem wordt genomen. Ook kan het handig zijn als je later nog eens ergens wilt infiltreren en ze je niet herkennen. Anders lig je trouwens zo dood in een sloot.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met de digitale technieken die we nu hebben is het tegenwoordig veel eenvoudiger persoonsgegevens te achterhalen dan vroeger. Als jouw pasfoto op Facebook staat kan iemand die wraak op jou wil nemen al actie tegen jou ondernemen. Dat was vijftien jaar geleden nog niet zo, dus toen kon je wel alleen je gezicht laten zien.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel dus eigenlijk de oplichters zelf, of de mensen die fout zitten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding