waar dient dit piepklein zakje voor in een gewone herenbroek ?

in de meeste gewone herenbroeken zit net boven de rechterzijzak nog een piepklein zakje waar je net met je vinger in kan .Goed voor een euro voor winkelkarretje zou je zeggen ,maar dit deden ze al voor winkelkarretjes bestonden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Dit zak is bestemd voor offergeld voor de kerk , en het stam zeker al vanaf de jaren dertig , vroeger hadden mensen werkkleding en zondagse kleding , in deze kleding zaten idd zakjes als het pak door een kleermaker was gemaakt , in werkkleding bijv de (vroegere) manchesterbroek zat dat niet , later werd dat de spijkerbroek en soms (alleen de wat duurdere) zat daar dan weer wel dat zakje in , dus dit deden ze ook al voor de winkel karren tijd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou best kunnen dat de centjes er in konden toen ,maar nu vindt ik die zakjes toch overdreven klein en ondiep .
Bedankt

Andere antwoorden (4)

dat is voor klein geld. voor een tip of fooi.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En voor kleingeld voor de telefoon in de telefooncel......... Dat was weer van vóór de winkelwagen muntjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vroeger was dit voor een uurwerk die aan een ketting zat in te steken.
Daar past nu perfect een aansteker in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het uurwerk en de ketting hadden een plaats in het vest , van het pak
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor, niet altijd, ik zie mijn grootvader nog altijd zijn klok uit dat zakje halen. Een die hij gekregen had van zijn werkgever toen hij op rust ging.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
MIG mijn grootvader had er toen ook al problemen mee met centjes zelfs. Dus dat van die horloge en zippo hou ik nog op de achtergrond.
toch bedankt hoor
Het zakje dient om de "Zippo" aansteker makkelijk op te bergen.

http://www.google.nl/search?hl=nl&cp=15&gs_id=2&xhr=t&q=Motorola+x-820&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1600&bih=805&wrapid=tljp133936266155300&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=aA3VT8r9N_Cb1AWL_f37Aw#um=1&hl=nl&tbm=isch&sa=1&q=zippo+lighter&oq=zippo+&aq=2&aqi=g10&aql=&gs_l=img.1.2.0l10.2441.4005.4.7465.9.9.0.0.0.0.90.735.9.9.0...0.0.31P8YqYsf2o&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=1bfb79b0af670da6&biw=1600&bih=805
11 jaar geleden
Edraket
11 jaar geleden
De legendarische Zippo stamt uit 1932.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zippo Vroeger waren die zakjes iets groter.
Nu niemand meer een Zippo gebruikt hebben die zakjes hun functie verloren en zijn ze kleiner.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn grootvader had er toen ook al problemen mee met centjes zelfs. Dus dat van die zippo hou ik nog op de achtergrond.
toch bedankt hoor