Hoe maak je vrienden?

Als je iemand leert kennen dan noem je het bekenden, of kennissen. Maar hoe maak je van een kennis een vriend?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Vrienden zijn mensen met wie je graag samen bent.
Met een vriend of vriendin wil je samen dingen doen.
Je wilt samen praten. Of samen sporten.
Vaak heb je dezelfde hobby’s.

Bij vriendschap maakt het niet uit of je een jongen of meisje bent.
Met je vrienden heb je geen seks.

Als je zelf een vriend bent, kun je vrienden maken.
• wees aardig voor anderen
• help iemand die hulp nodig heeft
• doe samen leuke dingen

Ga op zoek naar vrienden in je eigen omgeving:
• op je werk
• als je naar een verjaardag gaat
• op school
• op een vereniging of een sportclub
Steeds meer mensen maken ook vrienden via internet.
Dit kan leuk zijn, maar het is ook gevaarlijk.
Op internet kan iemand makkelijk liegen.
Soms wil iemand liever seks dan vriendschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Vrienden maak je door iets voor iemand te doen zonder er iets voor terug te verwachten en als je er iets voor terug krijgt en er een wederzijdse sociale band bestaat spreek je van vriendschap. Geven met een grote "G" en nemen met een kleine "n" net als in de liefde, maar dan anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door er veel tijd in te steken.
Zodra er geen energie meer in gaat, zal je ook zien dat de vrienden weer verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja tijd is denk ik wel belangrijk. Maar of dat alles is wat nodig is? Er moet toch meer zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, tijd (=aandacht), en meer is niet nodig.
Erken de ander, en iedereen die jij erkent, die wil je vriendje zijn, zo simpel is dat... en dan nog een beetje aandacht erbij en ze willen bij je thuis op bezoek komen... Zo gaat dat...

Een vriend is iemand waar jij kunt aanbellen en zonder dat je de reden hoeft op te geven, naar binnen mag komen en dan ook nog wederzijds, pas dan kun je spreken van vriendschap...

simpel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt wel erg simpel. Ik heb nu nog steeds geen idee hoe het werkt in de praktijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Erken de persoon, vraag naar hoe het met hen gaat en informeer... Zo erken je de persoon en als je dat doet, dan wek je die, je werpt je op als toeverlaat en dan krijg je het vertrouwen en dan ontstaat er een relatie en ga zo maar door... Zo gaat dat, maar het begint met het erkennen van die ander... Dat kan al " Goeiendag" zijn, want dan erken je de aanwezigheid van die ander... En zo loopt dat vanzelf door als je dat wilt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk zelf dat het misschien te maken heeft met jezelf laten zien aan de ander. Snap je wat ik bedoel? Speelt dat volgens jou niet mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag het zo zeggen, maar het is de erkenning...
Door eens samen erop uit te gaan. Iets leuks samen doen. Zoals: mijn klasgenoten, ik kwam dit jaar op een nieuwe studie (school) waar ik werkelijk waar NIEMAND kende. En dat was ergens hartstikke leuk want zo kreeg ik er heel veel 'bekenden' bij.
Hoe ik van die bekenden, vrienden heb gemaakt?

-Een avondje samen singstar spelen daarna stappen en daarna heeeeel lang slapen met een groep van 10 man.
- Naar een cabaret voorstelling van Javier Guzman
- Een dagje winkelen
- Een dagje geschaatst
- Elke vrijdag samen fitnessen.. (dat is een regel geworden sinds vorige week.. zucht)

Zo heb ik van heel wat kennissen mijn vrienden gemaakt. Hartstikke gezellig!

Door samen dingen te ondernemen, of samen over dingen te praten leer je elkaar beter kennen en vertrouwen.
En de groei in vertrouwen, respect en begrip is denk ik toch wel één van de belangrijke punten in een vriendschap. Die dus moeten groeien, voordat je zo'n (goede) vriendschap hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij ben je dan een makkelijke vriendenmaker. Want om zo maar af te spreken, dat durft niet iedereen. Wel goed van je dat je het zo aanpakt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, mijn klas is één grote gezellige bende :P dus de ene keer roept die weer van 'kom laten we dit gaan doen!' en de andere keer roep ik wat. Het antwoord is eigenlijk altijd ja, dus erg veel 'durven' komt er in dit geval niet bij kijken :P Maar je hebt gelijk hoor, 't is in normale omstandigheden toch wel wat moeilijker om wat af te spreken. (ik heb gewoon geluk met mijn klas! ;)
Als je vrienden wilt hebben, zorg dan dat je geen macht hebt, dan is de hele wereld je vriendelijk gezind. Als je macht hebt, dan ben jij zelf je enige vriend en is ieder ander je vijand.

Uitspraak van Lao Tze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je meer tijd aan een kennis besteed, kan vanzelf vriendschap ontstaan. Je ontwikkeld een aandachts-relatie met elkaar.

Vriendschap is iets dat van twee kanten moet komen dus dat kun je niet maken.

Eerst ben je gewoon de buurvrouw, later buurvrouw-vriendin en nog een tijdje later vriendin.

Aandacht geven en jezelf zijn, vooral jezelf zijn. Of er een vriendschap groeit zal de tijd uitwijzen. Het enige wat je kunt doen, is vriendschaps-zaadjes planten en die water en licht geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tijd zal het leren ..vrienden zijn vaak al jaren bij je , je kent ze door en door . Je weet wat je aan ze hebt . En is het er gewoon. Ook na een paar maanden na een "stilte "voelt het goed en kun je op elkaar rekenen. En is er een goed gevoel. Je vertouwd elkaar door en door.
Dus de kennis zal een vriend kunnen worden na een tijd van klaar staan voor jou ,en dat hij te vertrouwen is en blijft .Dat weet je na een tijd pas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrienden maak je niet.
Vrienden verdien je!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door ze aandacht te geven. Zonder aandacht te geven lukt 't niet.
door (met) deze persoon
-wat vaker te zien / mailen / bellen
-aandacht en energie in de relatie steken
-samen activiteiten te ondernemen
-overeenkomsten qua interesse te hebben
-lief en leed te delen