Wat is de maximale grootte van een bestand dat je aan het UWV kan mailen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het maar gedaan in setjes van 5 bladzijdes. Dat ging goed. Maar wat is nu handig?
Is het zo, dat de gebruiker mee moet in de digitalisering, maar dat het UWV mag achterblijven??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is een goed antwoord weggehaald. Zou de bewuste beantwoorder mij een pb willen sturen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah! Je kunt een bestand in the cloud zetten, en een link erheen naar het UWV mailen, maar je krijgt dan van het UWV bericht, dat dit 'niet gaat'. Dat is belangrijke info. Je moet je dus beperken tot echt e-mailen, en het bestand dus in stukjes aanbieden. Dan wel het bestand afdrukken, of de stukken kopiëren en per post opsturen.

Het beste antwoord

De maximale grootte van bestanden die je kunt mailen is van verschillende factoren afhankelijk.
1. Je eigen provider en de provider van de ontvanger.
Gebruikelijk is dat je bestanden tot pakweg 10 MB probleemloos kunt versturen. Daarbij moet je er rekening mee houden dat de meeste e-mailprogramma's een bijlage ook nog coderen, waardoor het bericht 30% procent groter wordt. Om binnen de 10 MB limiet te blijven, is het verstandig om de bijlagen tot zo'n 6 á 7 MB per bericht te beperken.
2. De instellingen van het bedrijf waar je de e-mail heen stuurt. Dat bedrijf kan zelf een e-maillimiet instellen van b.v. 5 MB. Daarmee wil men vooral voorkomen dat te zware documenten het mailsysteem onnodig vertragen.
Pieter2011
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het UWV laat weten, dat er in het groepsaccount bestanden van maximaal 10 MB kunnen worden ontvangen. Ook al kan via Hotmail grotere bestanden worden verzonden.