Mag een lerares zomaar filmen in de les?

Mag een lerares zomaar filmen in de les. Dit filmpje zou enkel gebruikt worden voor reflectie en niet op internet gebruikt worden. Maar ik heb een Beetje camara angst dus ik voel me er niet prettig bij.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ja dat mag als het functioneel is voor de les maar als jij je daar niet prettig bij voelt geef dat dan aan bij de lerares. Wellicht kun jij achter de camera staan en het bedienen? Op die manier is de lerares een actief onderdeel van de film en heb jij ook een bijdrage. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed idee! als ik op niveau 2 zou zitten zou je een plusje krijgen :)

Andere antwoorden (3)

Ja als dat een onderdeel van de les is mag dat.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mag dat ook als de camera op de leerlingen is gericht zonder toestemming?
ronron1212
11 jaar geleden
Als het bij een les hoort om naderhand te kunnen evalueren ja dan mag dat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar zonder toestemming en met een verborgen camera en dus ook op de leerlingen?
ronron1212
11 jaar geleden
Verborgen camera dat staat nergens en dat is verboden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ron, ik weet dat het er niet staat maar ik vroeg het me af en ik moest blijkbaar duidelijker worden. Als een verborgen camera niet mag mag filmen zonder toestemming ook niet.
Nee,
Volgens mij mag dit niet 'Zomaar'
men moet eerst toestemming vragen denk ik.
Teminste dit werd mij altijd verteld
11 jaar geleden
molenaar
11 jaar geleden
idd en Bij mij op School was dit ook in ieder geval zo dat dit in overleg moest zijn, idd
Als het voor eigen reflectie is, is de camera alleen gericht op de docent en niet op de leerlingen. Ze wil immers haar eigen functioneren reflecteren. Dat lijkt me dus zeker iets om als voorwaarde te stellen.

Sowieso is een klaslokaal geen openbare ruimte waar zomaar gefilmd mag worden.