De Mara Salvatrucha, vaak afgekort tot MS-13 of MS is een mara (een jeugdbende) in Noord- en Midden-Amerika. Deze bende opereert met name in El Salvador, Honduras en Guatemala en in mindere mate in Nicaragua en Mexico. In 2005 werd de Mara Salvatrucha door de FBI aangemerkt als de gevaarlijkste bende in Noord-Amerika.

18th Street gang, also known as M18, Calle 18, Barrio 18, La18 or Mara-18 in Central America,[2][8][9][10] is a ruthless, multi-ethnic transnational criminal organization that started as a street gang in the Rampart area of Los Angeles, California.[1] They are considered to be the largest transnational criminal street gang in Los Angeles and it is estimated that there are tens of thousands of members in Los Angeles County alone. The FBI has documented close to 65,000 active gang members and they are active in 120 cities in 37 U.S.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje, je hebt me onwijs verder geholpen!

Andere antwoorden (1)

MS-13 is een jeugdbende Den Bosch, zie bron.

Ik weet niet of Mara-18 ook in Nederland actief is.