Hoelang mag het duren voordat je voor schuldsanering in aanmerking komt?

BBA Almere is hier al anderhalf jaar mee bezig.Schulden lopen alleen maar op.

Toegevoegd na 46 minuten:
ik bedoel dat ze er al die tijd mee bezig zijn om te beoordelen of de persoon wel in aanmerking komt.....
Er is maar 1 contactpersoon en werkt parttime,is vaak ziek,met vakantie of belt gewoon niet terug......

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben bang dat er een lange wachttijd is omdat steeds meer mensen een beroep doen op de schuldsanering. Ik kan nergens iets vinden dat men binnen een bepaalde tijd geholpen moet worden.

Het beste antwoord

@AAGJE60

Schuldsanering, hoelang mag het duren voordat je in aanmerking komt ?

Als je de aanvraag ingediend hebt, een enorm pakket met vragen ingevuld, dan mag het een paar maanden duren.

Toegevoegd na 23 minuten:
Ik heb de vraag verkeerd gelezen.
Ik heb het over schuldhulpverlening, dat is het eerste traject van deze hulp.
De wet "wsnp" is wat je bedoelt, denk ik, daar van weet is te weinig af.
Wat ik wel weet, is dat het heel lang kan duren voordat je weet of je de schuldsanering "in" mag..., soms zelfs via de rechter omdat de Gemeentelijke Kredietbank niet mee- werkt, daarna (ambtelijke molens draaien heel traag)..... is het voor mij onbekend : sorry.

Advies :

BBA Almere "plat" bellen.
Heel veel bellen en desnoods er naar toe gaan en op antwoord wachten.

Dat heb ik zelf gedaan, geen genoegen genomen met een antwoord van een "baliemedewerker" tot dat er een meerdere / hogere in rang kwam. Dit werkte, binnen een week kreeg ik een afspraak, waarin ik antwoord kreeg op mijn vragen.

De aanhouder wint !

Succes.

Toegevoegd na 3 uur:
"daar van weet ...is...te weinig af." moet zijn :
"daar van weet ...ik...te weinig af." (sorry).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer hé,maar ik geloof ook dat dit de enige manier is om iets gedaan te krijgen in "ons "mooie Nederland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Aagje, het is heel jammer dat het zo ver moest komen. De normale manier van beleefde gesprekken en "netjes" op je beurt wachten is tegenwoordig niet meer 'rendabel'. Ik woon in de randstad en heb inmiddels geleerd dat het beter is om niet "te" netjes te zijn...

Andere antwoorden (1)

Uit ervaring van mensen. Die erg dicht.bij mij staan,

Zij wachten nu 2 jaar. Veel extra schulden, deurwaarders en meer.

Veel sterkte.

Toegevoegd na 50 minuten:
ik moet zeggen dat er nu trouwens na veel bellen en mailen eindelijk schot in de zaak zit. alle schuld eisers hebben een brief ontvangen met daarin een bemiddeling
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel.