Wat kun je doen, om er zeker van te zijn, dat je een brief echt ontvangt?

Door het verdwijnen van de postbodes, worden bepaalde adressen slecht bezorgd.
Bijvoorbeeld: een aantal postbussen staan naast elkaar, maar de laatste niet, want die is van een huis om de hoek.

Het kan dus om een begrijpelijke vergissing gaan.

Maar soms is zo'n vergissing -verkeerde bezorging dus- heel pijnlijk. Verzekeringspapieren die niet aankomen, bankafschriften bij de verkeerde, een brief van de advocaat precies bij het verkeerde adres bezorgd.

Dat risico moet worden voorkomen. Hoe is dat te regelen?
Ik denk even niet aan een postbus.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral toch altijd klagen, elke postbode/bezorger wordt aangesproken als er klachten zijn. Verder kun je het de bezorger makkelijk maken door een bordje op te hangen zoals in dat geval van die brievenbussen of een sticker OP je brievenbus als jouw huis net om de hoek van een straat staat of vaak post van de buren krijgt met straatnaam en nummer. Dan staat er dus OP de klep bijv; Dorpsstraat 15 en dat heeft extra attentiewaarde. Ik ben zelf postbezorger en op zich maak ik weinig fouten maar net zoals iedereen ben ik ook maar een mens. Volgens mij ging het vroeger ook wel eens fout maar was niemand te beroerd om even de enveloppe bij de buren te bezorgen maar tegenwoordig gooien ze die post gewoon weg geloof ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Pelle, en is poste restante nog mogelijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen idee maar ik vond dit: http://www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/onefield.aspx?ofq=poste+restante op de site.

Het beste antwoord

Tegenwoordig wordt een versie van de betreffende inhoud vaak online verstuurd.
Je kan dus met de desbetreffende verzenders afspreken dat ze jou online contacteren en dan kan jij die briefwisseling uitprinten of online terug zenden.

Bankafschriften kan je zelf uitprinten via de pc of aan de automaat van jouw bankkantoor. Dat is een keuze die je zelf maakt.

Je kan contact opnemen met het plaatselijk postkantoor en duidelijk aangeven waar jouw post terecht dient te komen. Zorg dat men deze informatie ook duidelijk doorgeeft als er een vervanger ingezet wordt.

Je kan dus heel wat zelf ondernemen om alles in de juiste bus te laten glijden ;-)

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zorgt de vraagsteller ervoor dat de informatie aan een vervanger wordt doorgegeven? Weet je wel hoevaak postbezorgers wisselen en hoeveel concurrenten van postnl rondlopen?

Andere antwoorden (2)

Vragen om een brief met aantekening,dus aangetekend laten versturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jup. Die mogelijkheid bestaat puur voor deze reden
Cryofiel
12 jaar geleden
De meeste verzekeringsmaatschappijen zullen niet in staat zijn hun papieren aangetekend te versturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee maar van dat soort papieren weet je als het goed is ook wel dat je ze moet krijgen, dus als je ze niet ontvangt dat er dan iets misgegaan is. Je kunt altijd bellen voor bevestiging
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Cryofiel: 'niet in staat'?
te gierig bedoel je waarschijnlijk.
van jou als klant verwachten ze dat wel, maar zelf gokken ze dat het wel aan zult komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich is aangetekend verzenden een prima manier, maar jullie geloven toch zeker zelf niet dat verzekeringsmaatschappijen, banken, e.d. hun brieven/afschriften aangetekend gaan versturen? Volgens mij wil vraagsteller een structurele oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor de antwoorden....rattus90.
post bezorgen blijft mensen werk, en mensen maken nu eenmaal fouten. kan me voorstellen dat postbezorgers/postbodes vaak ook niet weten dat een bepaald huisnummer net om de hoek licht. ik zou gewoon een bordje bij die brievenbussen hangen met daarop huisnummer x is om de hoek. (wel even overleggen met de eigenaar van de brievenbus natuurlijk)