Kan je met dollar in nederland gebruiken?

ik wil deze dollar zo graag gebruiken maar ik ga niet meer naar VS toe dus daar vroeg ik die vraag

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je met dollar in Nederland gebruiken? Wat bedoel je?

Antwoorden (3)

Je kan hem prima gebruiken als snuifbuis, of bedoel je te vragen of je ermee kan betalen. Met een enkele dollar zal dat niet mogelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Lol snuifbuis
Dollars zijn in Nederland geen wettig betaalmiddel en ze worden dus nagenoeg nergens geaccepteerd. Je kan naar een wisselkantoor gaan om ze om te zetten in Euro's je betaald dan wel transactiekosten. Als het om 1 enkele dollar gaat kun je hem niet gebruiken. Overigens is deze maar zo'n 70 cent waard dus of het echt een gemis is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de binnenstad van Amsterdam zijn een paar pubs, waar veel Amerikanen (toeristen) komen. Daar kan je ook je Dollars kwijt of je wisselt ze met een van de toeristen. Heeft inwisselen bij een bank nog zin of gaat het om een zeer klein bedrag aan Dollars ?