Waarom moet je bij de meeste goededoelenorganisaties een minimum bedrag van bijvoorbeeld €10 euro betalen?

Soms is het minimum 5 euro en soms 10 euro, ik heb er zelfs een gezien die een minimum van 15 euro vroeg. Waar heeft dit mee te maken? En hoe groot speelt administratiekosten hier een rol bij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

ik denk dat het een misverstand is dat je niet bijvoorbeeld twee euro kan doneren.
iedere cent is welkom.
vaak wordt bedoeld dat dit het minimum is, als je officieel als donateur te boek wil staan, en ook het blaadje gaat ontvangen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik online 5 euro wil doneren dan krijg ik een venster waarop staat dat ik minimaal 10 euro moet invullen als ik verder wil gaan.
Rieneke1
12 jaar geleden
oh, dat is apart zeg!
ik gaf je mijn antwoord omdat ik bij de dierenambu werk, en ik krijg hier ook wel eens telefoontjes over.
donateur ben je bij ons voor 25 euro, dan krijg je ons blaadje en korting op de ritten.
maar iedere euro is welkom bij ons, ook al ben je dan geen officiele donateur. maar het werkt dus blijkbaar niet altijd zo.
Er moet niets natuurlijk, maar wel is het zo dat de ontvanger per overschrijving een vast bedrag moet betalen. Hoe hoog dat is weet ik niet, maar ik denk 30 cent of zo. Als mensen dan een heel klein bedrag bedrag overmaken schieten ze er niets mee op.