Wat zijn de gevolgen van de economische crisis (/instorting) in Griekenland geweest?

Welke landen zijn erbij betrokken geweest etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oorzaken bedoel je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik bedoel wel echt de gevolgen. De oorzaken heb ik al! (een paar in ieder geval)

Antwoorden (1)

De salarissen van 200.000 Griekse ambtenaren zijn niet meer te betalen. De Griekse regering kan de rente op haar leningen niet meer betalen. Daarnaast heeft het land een probleem met de uitbetaling van pensioenen aan haar 65 plussers. De totale pensioensom is reeds verdwenen door de economische crisis. En ook de Griekse banken zijn in grote problemen gekomen. De staatsobligaties zijn namelijk ook waardeloos geworden. En deze banken zullen instorten. Zowel bedrijven als burgers kunnen geen kredieten meer krijgen. Waardoor de totale Griekse economie zal instorten. En het duurt lang voordat de Grieken zich met hun zwakke economie weer hier weer uit hebben gewerkt. Griekenland heeft immers geen concurrende economie.