welk jaar -na de 2de wereldoorlog- is vergelijkbaar met het jaar 2011 en zijn rampen/revoluties?

Nou weet ik hoe veel mensen over 2012 (de voorspelling) denken en het een lachertje vinden.
In 2005 hoorde ik er het eerst over deze voorspelling die zou staan voor "change" en dat de mens zijn bewustzijn verhoogd em geld minder belangrijk wordt/werd (we er anders mee om leren gaan) enz enz

Nu terug naar de vraag.
Wat ook in de voorspelling stond is dat er in 2011 net zoveel rampen zouden gebeuren als tussen de jaren 2000 tot 2010.

naar mijn mening klopt dat redelijk.

Vandaar mijn interesse naar een vergelijkend jaar van 2010 qua opstanden/aardbevingen en dergelijke na de WW2. bestaat er een jaar dat net zoveel te weeg bracht als 2011?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
welke 'de voorspelling' heb je het over? Het enige dat de maya volgens mij over 2012 'gezegd' hebben is dat hun jaartelling dan afloopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En over welke rampen heb je het dan?
"in 2011 net zoveel rampen zouden gebeuren als tussen de jaren 2000 tot 2010."
Naar jouw mening klopt dat redelijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
how is, dat ik dat moet gaan uitleggen.
sorry ik had echt geen flauw idee van jullie onwetendheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onbekend, ik ben niet graag onwetend. Enlighten me. Bij zoeken op 2012 krijg je honderden zoniet duizenden verschillende voorspelling, de helft daarvan wordt aan de maya's toegeschreven. Daarom wil ik graag van je weten welke 'de voorspelling' je bedoeld. Dan kan ik antwoord geven dat bij jou referentiekader past.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je iets als dit?
http://www.voorspelling2012.nl/jan_c_van_der_heide.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee maar interessant om te lezen thnx voor de bron
Cryofiel
12 jaar geleden
Dus jij weet het zo enorm veel beter dan de anderen, dat je niet wenst uit te leggen wat je bedoelt? O o o wat een enorme diepzinnige wijsheid...

Het beste antwoord

Elk jaar: Malaria (2-5.000.000 doden)

2010. Haiti aardbeving. > 200.000 doden
2005. Aardbeving Pakistan. 50.000 doden
2003. Aardbeving Iran. 26.000 doden
1993. Zware stormen oost USA. 243 doden, 3.000.000.000 Schade
1991. Overstroming Bangladesh. 139.000 doden; Overstroming China: 2.000 doden, 200.000
000 mensen beinvloed (huizen & economie verwoest)
1988. Aardbveving Armenie. 100.000 doden
etc...

Toegevoegd na 4 uur:
Wat ik met dit antwoord tracht aan te geven: Elk jaar kan je wel evenementen vinden die op wereldschaal schokkend zijn. Dat er dit jaar een paar grote aardbevingen achter elkaar waren -waarbij relatief weinig doden en gewonden vielen, en voornamelijk economische schade was- betekent niet dat het een rampjaar was. De aardbevingen in het verleden waren veel ernstiger als je kijkt naar het echte lijden van mens en dier.

Als je hongersnoden van de jaren 80 ni Afrika bekijkt, daar ging het om echte ellende. De revoluties in oost-europa waren minstens net zo erg als de revoluties in de golf regio (Ja, ik kan over beide persoonlijk mee[praten met schoonfamilie uit oost-europa, en werk betrekkingen in het Midden-Oosten, waar ik in April weer zal zitten).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Doden bij aardbevingen:
2011 10.300 (grootste deel van het jaar)

Oftewel, qua aardbevingen was 2011 tot nu toe 'maar' 5% zo dodelijk als 2010.

Qua opstanden zijn er in elk geval meer succesvolle opstanden geweest dit jaar. Maar dat is wat je altijd ziet met opstanden, die komen in groepen voor. Zeker indien het een succesvolle opstand is, dat geeft inspiratie. De oorzaak daarvan zou ik eerder zoeken in nieuwe technologien (sms'en, mobiele telefoon, internet enzo) dan in het op een lijn staan van planeten volgend jaar.

Er zijn dit jaar overigens ook minder vliegtuigen neergestort. Er zijn minder verkeersslachtoffers, er zijn minder hongersnoden. Er is ook minder sneeuwoverlast in Nederland in 2011. Orkanen zoals Katrina een paar geleden zijn er ook minder van geweest in 2011, net als typhonen.

Ik zou zeggen dat over het algemeen 2011 een 'aardiger' jaar is geweest dan gemiddeld. En behalve wat revoluties in het midden oosten weinig spannend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat in ieder geval beter dan de uitleg van jelle maar vrijwel herzelfde verhaaltje van jelle los van minder vliegtuig rampen(goed opgelet tijdens het nieuws) en de hongersnoden is leuk gedaan maar geen bewijs maar goed ik ga niet telkens in herhaling vallen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Jelle: Ter ondersteuning van zijn/haar 2012-geloof waarschijnlijk. Creationisme: als de feiten niet kloppen, dan verklaren we gewoon dat de feiten anders zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha zeg het ze widar you go tiger'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo voorspelbaar jullie maar weet je wat + krijg je van mij happy new year!
Cryofiel
12 jaar geleden
Zo voorspelbaar als een karikaturale trol, die Onbekend3...