Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik mijn schoolfoto gebruiken als foto voor mijn legitimatiebewijs?

Zo niet, welke foto's zijn dan wel toegestaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een schoolfoto voldoet bijna nooit aan alle eisen die aan een pasfoto op een identiteitsbewijs staan.


De foto voor uw paspoort of identiteitskaart moet voldoen aan een aantal eisen. Die eisen gaan onder andere over de fotokwaliteit, achtergrond, gezichtsweergave, houding en uitdrukking. Het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) heeft een fotomatrix opgesteld waarin alle eisen zijn opgenomen. Deze kunt u downloaden op Paspoortinformatie.nl of via de link 'Fotomatrix model 2007'.

De eisen staan in de link in de bronvermelding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het ligt er aan hoe je je haar hebt en of je lacht maar eigenlijk niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jouw schoolfoto voldoet aan de eisen voor een pasfoto dan zou dat mogen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hieronder de site waar de strenge eisen staan, je kunt daar zien of jouw schoolfoto voldoet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat mag niet, de foto's moeten een speciale afmeting hebben, beide oren moet zichtbaar zijn en de achtergrondkleur is ook aan regels gebonden. De meeste pasfotograven geven garantie dat je pasfoto inderdaad goedgekeurd wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is mogelijk, tegenwoordig hebben vele scholen een schoolpas met een foto die overeenkomt met de eisen die de overheid stelt aan een foto voor de ID-kaart.

Laat de foto zien bij de gemeente en je weet meteen of hij voldoet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding