hoeveel verdient ongeveer een dokter per DAG?

ik zou vragen a u b antwoordt
hoeveel een dokter per dag krijgt gemiddelt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6K

Antwoorden (4)

Licht eraan, meestal 100 tot 200 euro per dag. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huisartsen verdienen tot 96K per jaar, bruto.. Stel daar blijft 48K van over na belastingen ed. dan kom je bij 250 werkdagen uit op rond de 200 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een huisartsenpraktijk of gezondheidscentrum begint het bruto salaris minimaal bij zo'n € 4.755,- per maand en kun je doorgroeien tot een salaris van ruim € 6.155,-.

Zeg gemiddeld 5000 per maand.
Gedeeld door 25 werkbare dagen = 200 euro per dag bruto.
Daar moet dan belasting van af.
En er komt bij: een onregelmatigheidstoeslag.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat is dus netto gemiddeld 200 euro.

Maar dat krijgt hij/zij niet. Daar moet hij/zij hard voor werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je antwoord is juist, alleen werkt een Nederlander gemiddeld 22 dagen per jaar, na aftrek van vakanties en feestdagen :)
De hoogte van het salaris hangt af van het specialisme, werksituatie, etc. Specialisten in een maatschap hebben bijvoorbeeld over het algemeen een hoger inkomen dan specialisten die in loondienst zijn (in academische ziekenhuizen zijn alle specialisten in loondienst, in streekziekenhuizen meestal alleen de revalidatieartsen en evt. de kinderartsen. Heb ik me laten vertellen, tenminste..). En een arts die bij de GGD werkt, of in loondienst voor een verzekering als adviseur, verdient ook vast niet zoveel. Om nog maar te zwijgen van een arts die voor een ontwikkelingsorganisatie werkt. Voor huisartsen hangt het af van de praktijkgrootte, en natuurlijk hoeveel ze kwijt zijn aan salaris van personeel en kosten voor onderhoud, huur etc. van hun praktijkruimte. Het gemiddelde weet volgens mij ook niemand precies, daarom heeft de minister van VWS er pas een onderzoek naar in laten stellen, omdat haar ministerie andere cijfers had dan de huisartsen zelf.