Wat zijn alle plaatsnamen van Nederland en is daar een lijst van?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_plaatsen
Amadea
12 jaar geleden
Is de jeugd van tegenwoordig niet meer bekend met een atlas?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee zelfs google is te moeilijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bliets.. Jouw reacties was eigenlijk het meest waardevolle antwoord. gr.

Het beste antwoord

Ik ga ze niet alle 5700 hier naar toe kopieren daarom een link:

http://home.planet.nl/~pagklein/plaatsnaam.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hier heb je alle 418 gemeenten:

http://home.planet.nl/~pagklein/gemprov.html
fremar
12 jaar geleden
Ja hoor, achterin de atlas staan alle namen van plaatsen, dorpen en rivieren etc.
In het postcodeboek, of de digitale versie ervan vind je een lijst van alle gemeentenamen.
De bibliotheek brengt uitkomst als je geen atlas hebt.

Toegevoegd na 1 dag:
In mijn Bosatlas, 53e editie, staat 0p pagina225 t/m 227 een lijst van alles gemeenten in Nederland, alsmede de gemeentelijke herindelingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De min is niet van mij, maar een atlas bevat nooit alle plaatsen, gehuchten en streken. Misschien alleen een militaire stafkaart. Het antwoord van fremar is m.i. veel beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord. Ik was vooral opzoek naar een digitale lijst. Dat heb ik zelf onvoldoende omschreven. Groet