Waar bevinden zich de nucleaire bunkers in Nederland?

Ik hoorde dat er 1 nabij Valkenburg zit in een berg, maar waar zitten ze allemaal precies?

12 jaar geleden
33.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat klopt ik weet ook niet meer precies waar en welke berg maar he kan er als toerist doorheen in een treintje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is staatsgeheim
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Gelukkig maar. Voor je 't weet worden ze gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pst.... Niet verder vertellen
Cauberg 4, 6301 BT Valkenburg (Limburg), Nederland

Antwoorden (1)

Die van Valkenburg (geschikt voor 10.000 personen) ligt in
de "Gemeentegrot", ongeveer 1 km vanaf de ingang.

Andere schuilplaatsen vindt je op heel veel plekken in Nederland, zie voor een goed overzicht de link.

http://www.forten.info/index.htm?catalogus/ko-schuilplaatsen/hoofd.htm

Koude Oorlog Schuilplaatsen

Voor de burgerbevolking zijn door de gemeenten - met subsidie van de Rijksoverheid - ook diverse schuilplaatsen aangelegd. Waarschijnlijk vaak in combinatie met een andere functie zoals een bergkelder of metro-station. Tussen 1978 en 1982 zijn een aantal massaschuilplaatsen (veelal parkeergarages) gebouwd naar aanleiding van plaatsing van Russische middellange afstandsraketten. Vanaf 1987 zijn de schuilplaatsen ontmanteld en teruggegeven aan de pandeigenaren die er veelal een parkeergarage van maakten.

Een inventarisatie van schuilplaatsen en schuilkelders die tijdens de Koude Oorlog door de civiele overheid of bedrijven zijn gebouwd of hergebruikt, elke locatie wordt hier beknopt beschreven en van een recente foto voorzien.