Is dit fijn voor postbodes of juist niet?

Ik koop veel dingen via internet, en krijg daardoor gemiddeld zo'n 4 dikke enveloppen (dubbeltjes) per week in de brievenbus. Heeft de postbode nu zoiets van: heb je hem weer met zijn post. Of yeey nu krijg ik meer betaald?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had het een tijd geleden ook veel post door bestellingen. Dacht toen ook aan de postbodes....Maar eigenlijk moet je, je daar niks van aantrekken. Het is hun werk en keuze en door jouw blijven ze aan het werk.
capthavoc
12 jaar geleden
het enige wat voor een postbode telt is dat de post in zijn geheel in de brievenbus past
en niet voor de helft nog uitsteekt zeg maar
want dan moeten ze aanbellen en dan ben je niet thuis en dan moeten ze terugkomen
bij mijn in de buurt zin ook brievenbussen die prima passen maar niet diep genoeg zijn voor bijv doosjes van bol.com
en daar heb ik altijd veel werk van als dan iemand ook nog niet thuis is.
ow ja
mijn persoonlijk top 3 ergernissen huizen zonder duidelijk huisnummer of op onlogische plaats.
brievenbussen met dubbele kleppen en borstels terwijl je en heel slap foldertje of dunne slappe brief er door probeer te krijgen .grrrrr kleppen met veel te strakke veren die zowat je vingers opvreten.

Antwoorden (6)

Ik denk dat hij eerder zoiets zal hebben van 'goh, hij krijgt wel vaak deze dikke enceloppen'. Meer betaald krijgt hij zoiezo niet.. Ik denk dat het m niet zo heel veel uit maakt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan wat voor brievenbus je hebt, als je er een met tochtstrip hebt of een die heel zwaar gaat dan is het lastig om dikke of grote enveloppen erdoorheen te krijgen. Hij zal het denk ik dan eerder irritant vinden. En het is lastiger meenemen tussen alle 'normale' brieven. Maar ook een postbode krijgt gewoon per uur betaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb een ruime brievenbus, dus dat zit hier....
Maar,
Ik had eens gehoord dat ze per stuk betaald kregen of per gram...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mensen die ik ken werken bij PostNL, daar krijgen ze gewoon per uur betaald. Zie je het voor je dat ze elke keer voor ze weg gaan al hun post precies moeten wegen? Het zou zo kunnen dat het bij andere postbedrijven wel zo is hoor, daar heb ik geen idee van. Het is wel zo dat als ze meer adressen hebben ze meer betaald krijgen omdat ze ook meer tijd kwijt zijn ;-)
Postbode zijn is tegenwoordig een onzeker beroep. Er is veel concurrentie op de postmarkt en veel post wordt tegenwoordig digitaal verstuurd ( e-mail).

Postbode wil natuurlijk zijn baan behouden en is daarom blij met elk aangeboden poststuk. Het betekent immers werk.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Ligt er aan bij welk postbedrijf hij werkt. Bij sommige word je per poststuk betaald.
Maar dan is het nog de vraag of die ene postbode liever lekker-druk is, of liever eerder thuis. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal de postbode echt een zorg zijn of jij nu 4 of 40 poststukken per week krijgt. Als ze maar door de gleuf van de brievenbus passen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De postbode bezorgt duizenden poststukken en daar zal hij niet echt over nadenken. Daar is geen beginnen aan. Dus ik denk dat hij er neutraal tegenover staat.