Moet de politie aan een quotum voldoen m.b.t. het aantal helicopter-vluchten?

De laatste tijd zie ik steeds vaker een politie helicopter in de lucht hangen. Ik vroeg mij af of dit komt omdat de politie een quotum moet halen, of dat deze daadwerkelijk meer nodig is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb 1x gebeld. Waarom dat ding al uren boven mijn hoofd hing. Kreeg ik als antwoord: "Dat is voor de veiligheid". Ze mogen dus blijkbaar niets zeggen.
Ik hoop dat je antwoord krijgt, want ik vind het vaak onnodig overlast veroorzakend en slecht voor het milieu.
Goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb 1x gebeld. Waarom dat ding al uren boven mijn hoofd hing. Kreeg als antwoord: "Dat is voor de veiligheid". Ze mogen dus blijkbaar niets zeggen.
Hoop dat je antwoord krijgt, want vind het vaak onnodig overlast veroorzakend en slecht voor het milieu.
Goeie vraag!
Nyck, zo beter?

Het beste antwoord

Nee hoor, elke regio heeft recht op een aantal vlieguren en daarbij is de luchtvloot 24 uur pd inzetbaar. Daar lijkt steeds meer gebruik van te worden gebruikt, denk aan snelwegschutter of overvallen. De nwe heli is voorzien van een laatste snufjes waardoor ze in de nacht veel beter is te gebruiken voor de politie op de grond en daarom vliegen ze nu ook veel meer in de nacht, net als de traumaheli's.Een service beurt voor een heli is niet zo maar gedaan dus er wordt wel degelijk heel goed gepland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zit hier vlak bij hun "garage"
En sinds een tijdje hebben ze hun oude kisten vervangen voor nieuwe.
Ik denk dus dat men nu meer uren kan vliegen omdat deze kosten veel minder in onderhoud staan.

Ze worden naast patrouille ook ingezet voor milieuonderzoek