wat is het belang van innovatie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat denk je nou zelf?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het belang van innovatie, staat in lijn met het belang van progressie...

Antwoorden (3)

Innoveren: Het vernieuwen. Als je niet innoveert dan vernieuw je je producten dus niet. Met als gevolg dat uiteindelijk de producten die je aanbiedt ouderwets zullen worden, en concurrenten je voorbij streven omdat zij wel nieuwe producten op de markt brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Innoveren is niet alleen het bedenken van nieuwe producten, het is ook het veranderen van je organisatiestructuur, je productiemethoden, en het uitvinden van nieuwe manieren voor marketing, management, en noem maar op.

Oftewel: het is het veranderen van je organisatie (bedrijf) om zo beter te presteren dan je concurrenten, en nieuwe markten aan te boren.

Als er veel geïnnoveerd wordt, dan evolueren bepaalde sectoren sneller, en zo kan de handelspositie van bijvoorbeeld Nederland, verbeteren t.o.v. het buitenland.

Door de vele Nederlandse innovaties op het gebied van waterwering worden Nederlandse specialistische bedrijven bijvoorbeeld over heel de wereld gevraagd.

Het nadeel van innovatie is het risico dat het mee brengt. Innovatie kost namelijk altijd tijd/geld, en als het mislukt ben je die tijd/dat geld kwijt.
Daarom wordt innovatie in Nederland gestimuleerd door verschillende subsidieregelingen, zoals bijvoorbeeld de WBSO (wet ter bevordering speur en ontwikkelwerk), waardoor voor innovatieve projecten een stuk minder loonkostenbelasting hoeft te worden afgedragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Innovatie is van levensbelang voor een bedrijf maar ook voor een land. Studies laten zien dat wanneer bedrijven niet bezig zijn met innovatie ze een grote kans hebben failliet te gaan binnen 10 jaar. Daarnaast bieden nieuwe innovaties ook nieuwe banen.

Steeds vaker proberen landen zichzelf op de internationale 'innovatie kaart' te zetten. Het aantrekken van startups die voor disruptie zorgen zijn goed voor de economie.