Post gestolen, waarschijnlijk door de krantenjongen, wat kan ik doen?

We hebben een nieuwe postbode die alleen de kranten brengt ik meende vorige keer al te zien dat hij iets uit de brievenbus ( zo'n groene op een paal) haalde en vervolgens de krant erin stopte.

Nu is ons vandaag post toegestuurd door buurtbewoners die onze post 2 straten verderop vonden, ik zie die krantenjongen ook altijd met een plastic tas om z'n stuur fietsen.

Ik vermoed dus dat hij de brieven steelt, maar ik weet het niet zeker.

Hoe kan ik ik er achterkomen dat hij het 100% zeker is?
Want als ik dat weet kan ik NRC erop aanspreken dat hun krantenjongen post steelt...

Toegevoegd na 1 minuut:
Én wat kunnen zij met brieven van ons?

We krijgen af en toe brieven van de bank van school etc. niet echt iets bijzonders maar toch privé!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op die groene brievenbussen kun je een hangslotje bevestigen zodat de dichte klep wel open kan maar die met die gleuf niet. Kan hij (of iemand anders) het er niet meer uithalen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is idd goed ter preventie, dank voor de tip.

Antwoorden (4)

Plaats een webcam of beveiligingscamera!
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vind ik nogal overdreven én te veel gedoe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is helemaal niet overdreven en ook helemaal niet veel gedoe.
Doe eens een brief (of een lege envelop geaddresseerd aan je zelf) in je brievenbus voordat die jongen komt. Als hij daarna weg is weet je het zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ 1 Ik ga het proberen, bedankt voor de tip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ een goeie tip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooie, simpele oplossing! :) +
Neem contact op met de krant.. Die weet wel de gegevens van jullie kranten jongen. Die zouden hem dan aan de tand kunnen voelen.. En daarna eventueel acties ondernemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou zijn werkgever zo vlug mogelijk op de hoogte brengen,mogelijks zijn er al voorgaande klachten.
fremar