(Terroristische) Aanslag tijdens luchtalarm?

Stel, een terrorist pleegt een aanslag op de eerste maandag van de maand om 12:00. Op dat moment gaat het luchtalarm af.

Hoe worden de mensen die op dat moment geen gebruik kunnen maken van internet / tv / radio (bv. op het werk?). Zijn hier voorzorgsmaatregelen voor? Of moet het gewoon mond-tot-mond?

Toegevoegd na 55 seconden:
stukje zin vergeten:
Hoe worden de mensen die op dat moment geen gebruik kunnen maken van internet / tv / radio (bv. op het werk) hiervan op de hoogte gesteld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (8)

Niet, maar ik neem aan dat het alarm dan wel langer door zal gaan.
In sommige regio's kun je je ook opgeven voor alarm per sms.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan gaan wij gewoon verder waar we mee bezig waren, er zal niemand reageren, tenzij natuurlijk het alarm maar blijft afgaan. Maar dan zal het wel te laat zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste zullen ze het luchtalarm verlengen zodat mensen begrijpen dat het geen test meer is.
Verder zullen er veelal ook geluidswagens erop uit worden gestuurd om te waarschuwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is er een ander soort alarm dan dat je gewend ben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ie om 12 uur een aanslag pleegt, zal het luchtalarm later afgaan; eerst moet er over overlegd worden enzo, daarna pas gaat het af. Als ie het vroeger doet, kunnen ze het ervoor of erna doen, zodat mensen het doorhebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan gaat het alarm af met onderbrekingen. Dit wijkt erg af en mensen krijgen het sneller f
Door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zal later dan 12:00uur pas het luchtalarm afgaan. En weet je dus dat het om een 'echt' alarm gaat.

Het kost altijd tijd voordat dit systeem wordt geactiveerd. Ten eerst moet namelijk een echte dreiging zijn geconstateerd. Daarna moet ook de opdracht worden gegeven om het alarm te activeren. En gezien we niet 'klaar' staan voor een alarm duurt dit langer dan in een oorlogssituatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als we uitgaan van jouw ultieme scenario dan zal het alarm om 12 uur op de eerste maandag van de maand afgaan, maar zal het niet stoppen, zoals gewoonlijk. En in combinatie met de noodradio etc. zullen mensen er wel alert op worden.