Kan je ook geld van een bedrijf eisen?

Ik had laatst een afspraak met een bedrijf dat mij zou bellen op een bepaalde dag en tijdstip. In de bevestigingsmail stond dat als ik die afspraak minder dan 24 uur van tevoren zou afzeggen of verzetten er 25 euro in rekening gebracht zou worden. Nu heeft het bedrijf de afspraak zo ongeveer een uur van tevoren verzet, Zou ik theoretisch ook geld in rekening kunnen brengen? (ik zeg theoretisch want ik ben het toch niet van plan ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ik zou het wel zo netjes vinden als daar ook iets tegenover zou staan, jij moet immers ook die tijd vrijhouden. Ik ben bang dat het in de praktijk neit kan, maarja proberen zou altijd kunnen, geven ze toe dan heb je t zo niet dan hoef je natuurlijk niet verder te gaan met je eis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag de algemene leverings- en servicevoorwaarden van het bedrijf op. Die moeten er zijn. En kijk of daar iets over aansprakelijkheid in staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Algemene leverings- en servicevoorwaarden zijn erg leuk, maar niet alles wat daar in staat hoeft ook geldig te zijn. Als ze er onredelijke of zelfs ontwettige dingen inzetten dan telt dat gewoon niet.
Maar in dit geval zullen ze zeker niets in de voorwaarden zetten over geld dat jij als consument van hun kan eisen.
Stel het bedrijf op de hoogte van je bezwaren. Mochten ze vervelend reageren (leg dit vast) de volgende afspraak zelf 1 uur van te voren afzeggen en nooit betalen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ooit een factuur gestuurd naar Electrabel omdat ze mij een aanmaningsbrief hadden gestuurd van iets dat wel en op tijd betaald was.
Ze konden er niet mee lachen, toen ik zei dat ik mijn secretaresse hiervoor onnodig moest voor laten werken om dit uit te zoeken en deze dan ook moet betalen.
Ze hebben de factuur nooit betaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is niet mogelijk, althans zou dat raar zijn; je hebt immers géén product/dienst gehad en de ander ook niet van jouw.

Het niet komen van een afspraak, is omdat je anders een gat in je rooster hebt waar je anders een betalende klant voor zou hebben. Een bedrijf kan 9 van de 10 keer niet binnen 24 uur dat uur snel opvullen van iemand die dan kan.

Daarnaast kun je in zulke gevallen ook het betreffende bedrijf bellen denk ik dan; je kant altijd zelf initiatief tonen.