Waar kan ik verwachtingen en voorspellingen vinden die in het verleden zijn uitgesproken voor de tijd van nu?

Ik wil graag weten hoe mensen 20-10 jaar geleden dachten dat de wereld er nu uit zou zien. Hoe dacht met dat de techniek, wetenschap, politiek, ict, kunst, cultuur, maatschappij, gezondheid, sport, wetenschap, communicatie, onderwijs, etc. zich zou ontwikkelen? Draadloze telefonie, tv-kijken op je telefoon, meet allochtonen dan autochtonen in Amsterdam, elektrische auto's...
Wat voorspelde men destijds en wat is daarvan terecht gekomen.

Wie weet waar ik dergelijke informatie kan vinden? Alle tips zijn welkom!

Toegevoegd na 1 minuut:
meet = meer (Excuses, typefout)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

zoek op youtube "wondere wereld" en je vind precies wat je zoekt op het gebied van techniek en wetenschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

in de bibliotheek zullen vast nog wel boeken met oude toekomstvisie staan.
ouude jaargangen van (opinie)weekbladen, en eventueel computerbladen
een aardig voorbeeld is 'het papierloze kantoor' dat ons jaren geleden beloofd werd: het papiergebruik is alleen maar toegenomen.
Zoek ook eens naar Nostradamus -> die heeft alle grote gebeurtenissen van deze tijd voorspeld in dwe 16e eeuw (als je het wilt geloven...)

ik voorpspel dat de enige conclusie die je na je onderzoek zult kunnen trekken is dat de toekomst zich niet laat voorspellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nostradamus deed zijn voorspellingen aan de hand van een soort gedichten of quatreinen en die moet je zelf weer interpreteren. Dus daar kan echt wel het nodige mis mee gaan. Denk je dat je het weet, gaat een ander het helemaal anders uitleggen.
Beste Marlies,

Hoewel ik me afvraag waarom je zou willen weten wat een ander gezegd heeft dat er gaat gebeuren. Zou je eens kunnen kijken naar je eigen timeline maar dat terzijde.

Een van de bekende grote zieners vroeger was Nostradamus. Je zou eens op zijn naam kunnen googlen.

Veel plezier met pluizen!