Ben je als vrouw en homo zijnde dubbel 'de sjaak'?

Of noem maar een aantal minderheden die in combinatie staan. Zo kan iemand bijvoorbeeld ook allochtoon, gehandicapt, illegaal etc. zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Voor veel mensen wel denk ik.. we zijn in nederland niet zo coulant als we ons zelf graag voordoen dus als je maar iest ofwat "afwijkt"van de gangbare normen heb je het zwaar... Vrouwen hebben het per definitie al niet zo makkelijk als mannen, (uitzonderingen daar gelaten!) , en als je dan ook nog homofiel bent dan denk ik inderdaad dat je nog meer moet knokken voor zaken die voor anderen heel normaal zijn.. bijv een baan in een vrouwenwereldje en dan ook nog eens kinderen willen.. heb het zien gebeuren bij een collega en zij heeft de strijd opgegeven.. is bij het bedrijf weggegaan, samen met haar vrouw naar Belgie verhuisd en heeft daar haar 2 kinderen gekregen.. maar dat heeft wel 12 jaar moeten duren..

Persoonlijk heb ik het idee dat je vraag uit verwarring is ontstaan en eigenlijk geen hout snijdt. Als vrouw ben je niet de sjaak, als homo of lesbo ook niet, dus ben je ook niet dubbel de sjaak. Kijk naar je voorbeelden en neem nu eens 1 van deze elementen en zie ze op jezelf, als persoon, niet als de eigenschap, maar als iets dat is. Je kunt alles (geen uitzondering) positief gebruiken, dus of je de sjaak bent, is afhankelijk van wat jij ermee wilt doen. Wil je een slachtoffer rol? Ja hoor, dan ben je 4x dubbel de sjaak. Wil je de wereld veranderen, dan ben je altijd beter dan de eerste de beste die je ongelijk geeft (ik dus in dit geval ;) ) Overigens zijn er in je voorbeeld dingen die zijn en dingen die je kiest: Illegaal zijn is een keuze. De rest niet.

Ik denk dat je zodra je achter dat idee gaat staan, pas echt de sjaak bent. Als je je zo gaat voelen. Als je echter gewoon jezelf bent en staat achter hoe je bent, dat het dan geen probleem hoeft te zijn. Andere mensen kunnen dat dan misschien wel vinden, maar wat zou jou dat interesseren. Ik hoop dat we hier in Nederland toch wel in een maatschappij leven waar dit soort dingen geaccepteerd zijn. Er zullen altijd wel mensen zijn die het niet accepteren en iemand als minderheid zien, maar ligt dat niet meer aan die mensen dan aan lesbiennes, gehandicapten etc.

Dat ligt er maar aan op welk gebied en met wie je omgaat. Natuurlijk zijn er verschillende uitzonderingsposities te bedenken en te combineren die het leven misschien in een bepaalde vorm niet makkelijker maken, maar eigen keuze is daar zelden bij ; je zult moeten roeien met de riemen die je hebt. Al maak je volgens mij als zwangere, lesbische, allochtone, zwarte, dikke, ongeschoolde vrouw in een rolstoel wel een goeie kans op een topfunctie bij de overheid. ;-) Je kunt ze in elk geval overal op pakken als ze je niet aan willen nemen.

Mijn man roept altijd dat hij als niet allochtone heterofiele gehuwde niet gehandicapte niet dyslectische man juist in het nadeel is. Want overal zijn potjes en regelingen voor...... behalve als je "normaal "(denkt te zijn) of bent

Wat je met de "sjaak"bedoelt is mij niet helemaal duidelijk,maar ik denk dat je bedoelt dat er dan 2 vooroordelen tegen je zijn! Vanuit mijn standpunt ben je als vrouw en als lesbische vrouw op geen enkele manier de sjaak! Voor mij is ieder mens een mens.ongeacht wat je geslacht of geaardheid is!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100