Waarom kopen over het algemeen mensen uit moslim landen e.d altijd zoveel zonnenbloem olie?

Als ik in de winkel sta zie ik vaak dat er mensen uit Turkije e.d hele stapels zonnenbloem olie inslaan.
Is daar een specifieke reden voor? of zijn deze mensen gewoon hamsters die veel opslaan , of maken ze er bepaalde gerechten mee?! wie weet hier wat meer vanaf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Zonnebloemolie is spotgoedkoop en best smakelijk. Om economische redenen gebruiken sommige mensen het als brandstof voor hun op diesel lopende auto. Er is ons jarenlang wijsgemaakt dat meervoudig onverzadigde vetzuren goed zijn voor onze gezondheid en dat sprookje is nog steeds gemeengoed. Het tegendeel is waar. Een overmaat aan linolzuur veroorzaakt ontstekingen die juist hartziekte en diabetes in de hand werken. En, zoals genoemd, soms is het voordeliger voor eigenaars van kleine eethuisjes om boodschappen te doen in goedkope supermarkten dan bij de groothandel. Of dat zo gezond is voor jouw gezondheid als je daar regelmatig eet waag ik dus te betwijfelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier kan ik me goed in vinden. Bedankt!

Andere antwoorden (4)

Je kan het ook als brandstof voor je auto gebruiken daarom kopen ze dat dan ben je goedkoper uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat klopt..de bekende poffertjes kraam lucht maar zal dat het dan zijn? verklaart wel waarom ze altijd diesel rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
diesel en slaolie... dan maken ze er vast een speciale mengsmering van...... denk toch echt dat het wat met koken te maken heeft, denk je niet?
In die landen is het heel normaal om veel zonnebloemolie te gebruiken in de maaltijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zijn erg vaak mensen met een horeca gelegenheid. Vandaar dat ze zulke grote hoeveelheden inslaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die zouden het wel bij een groothandel kopen.
Ik weet niet van jullie maar jur1an wij eten bijna alle warme maaltijden met zonnebloem olie en niet alleen gekookt in water wat jullie doen heel smakeloos