Wat is de meest steekhoudende fabel die je ooit hebt gehoord?

Wat klopt er niet aan en waarom geloven zoveel mensen het?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

"Doe je jas aan als je naar buiten gaat, anders word je ziek!"
Dit klopt niet! Je word niet ziek van de kou of van de tocht, je word ziek van een virus of bacterie!
Waarom mensen het geloven?
Misschien omdat mensen meer en sneller verkouden zijn, zodra de "r" in de maand komt. Men denkt dan dat dit komt door de kou. Dit wordt echter veroorzaakt doordat mensen dichter op elkaar zitten zodra het kouder wordt en daardoor eerder elkaar besmetten.
Ik ga zelf altijd gewoon naar buiten zonder jas als ik daar zin in heb. Hetzelfde geldt voor mijn kinderen. En we hebben bijna nooit wat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat we op de maan zijn geweest.

wat klopt er niet aan:
kijk maar eens heel goed naar alle beelden (het feit alleen al dat je de ''ronding'' van het landscahp kan zien klopt al niet, dat heb je op de aarde ook niet als je in een weiland staat)...die afstand is veeeeeeeel te groot.

''Waarom geloven mensen het?'' tsja.........het is op tv geweest he? er zijn beelden van het staat in de krant...dus ja, dan zal het wel zo zijn...(waarom zijn we daarna dan nooooit meer teruggeweest.( ANNO 2009???)..Nasa is nu zelfs bezig met een gedetailleerd stralingonderzoek op de maan, het zou zelfs nog jaren duren voor ze terugkunnen omdat de technologie er niet naar staat, maar 40 jaar terug konden ze dit wel.??????

nou, kom maar op met de minduimen..

http://www.aulis.com/jackstudies_4.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je van chocola puisjes krijgt.
Waarom geloven mensen het: omdat ze dan een verklaring hebben ervoor.

Toegevoegd na 15 seconden:
puisjes = puistjes