Stereotypes die nu overal opduiken, waar komen ze vandaan?

Dus, nu het warmer begint te worden zie ik vaker mensen rondlopen die zich alternatief kleden. Zoals goths en mensen met hanenkammen.

In de winter zie ik ze niet of nauwelijks.
Waar bleven ze tijdens de koudere dagen, winterslaap? >.>

Toegevoegd na 1 dag:
Zijn er dan ook veel mensen die 'normaal en saai' gekleed gaan in de winter en tijdens de zomer hun look veranderen in 'alternatief', of is dit nogal ongebruikelijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol winterslaap xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke vraag !
Kimath
12 jaar geleden
Je gaat er meer op letten, dus lijkt het of je ze meer ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk toch?
Geen mens is gelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hetzelfde hier maar dan met honden.
S'winters Deense doggen,rottweilers,pitbulls enz.
S'zomers Chihuahua's, Maltezers en Teckels
?
Ruilen ze die honden elk half jaar om ofzo?

Antwoorden (6)

In de winter blowen ze in alto-kroegen, in de zomer op straat en in parkjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zitten ze vaak binnen. Nu het warmer is, zoeken ze elkaar meer op en gaan ze juist vaker buiten rondhangen/rondlopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wel eens met dat soort stereotypes rondgehangen. En het antwoord is heel simpel :)

In de winter ga je niet lekker buiten met z'n allen op een grasveldje zitten.. en in de zomer wel. Dus de kans dat je ze nu overdag ziet fietsen is natuurlijk veel groter.

En verder hoeven jullie allemaal niet bang voor ze te zijn hoor.. ze doen je niets als je hun niets doet ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de winter zitten de meeste mensen binnen. Het is veel te koud danwel guur weer om naar buiten te gaan en de meesten hebben er weinig zin in om in de kou iets te ondernemen. Dus zie je vanzelf ook minder mensen.

Zodra het warmer wordt, is het binnen (soms/vaak) te warm en gaat men naar buiten. Mensen gaat meer ondernemen met dit mooie weer. Vandaar dat je nu met dit weer vaker stereotypes ziet, dan als het kouder is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kop wordt ook best koud in de winter. Zeker als je een hanenkam hebt :s
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien dat het nu meer opvalt doordat opvallende kleding in een bepaalde stijl makkelijker verkrijgbaar is voor een shirt dan voor een jas (een gothic shirtje is niet duur, een gothic jas wel, een punktshirt is makkelijker te vinden in de winkel dan een punkjas), en doordat hanenkammen verborgen zitten onder warme mutsen?
Dit zou een klein deel kunnen verklaren, maar het lijkt me niet waarschijnlijk dat dit veel uitmaakt.