Ik heb een 0,0 gekregen, mag dit officieel?

Ik zit in het examenjaar havo 5 en dit staat er voor een praktische opdracht. Ik had niks ingeleverd inderdaad.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
0.0 is eigenlijk geen cijfer, dus het gaat volgens mij niet eens omlaag ;&
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat had je dan verwacht? En dan nog in je examenjaar ook, zou je inmiddels niet slimmer moeten zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar gaat deze vraag eigenlijk over? of je nu een 1 of een 0 krijgt, een voldoende haal je voor dit vak toch niet (meer).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sta er een zes voor, ik sluit het af, en doe er geen examen in? Ik heb het hele jaar door zevens en achten gehaald voor nlt, niks aan :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan hoef je niet te zeuren over een welverdiende 0,0.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zeur nergens over, als je me vraag goed leest, kan je lezen dat ik gewoon nieuwsgierig ben of het wettelijk toegestaan is. Ik ben niet begonnen over de invloed daarvan op mijn huidige situatie?

Het beste antwoord

Nee, dit mag absoluut niet!

Jouw leraar handelt in strijd met artikel 35 van het Eindexamenbesluit (zie bron). Dat besluit, waar alle voorschriften in staan waar scholen zich aan moeten houden met betrekking tot het eindexamen, is opgesteld door de onderwijsraad. Een school mag niet afwijken van deze landelijke regels.

Zoals je weet, telt het cijfer waar het nu om gaat al mee voor je schoolexamen. Samen met het centraal examen bepaalt dit je uiteindelijke eindexamencijfer. In het Eindexamenbesluit wordt in artikel 35 bepaald waar de beoordeling van al het werk dat meetelt voor het schoolexamen aan moet voldoen:

-------------------------------------------------------------------
Artikel 35. Beoordeling schoolexamen

1.
Het cijfer van het schoolexamen wordt uitgedrukt in een cijfer uit een schaal van cijfers lopende van 1 tot en met 10.
2.
Indien in een vak tevens centraal examen wordt afgelegd, worden de in het eerste lid genoemde cijfers gebruikt met de daartussen liggende cijfers met 1 decimaal.
-------------------------------------------------------------------

Wijs je leraar op dit artikel, hij zal je cijfer aanpassen naar een 1,0. Wie weet maakt dit ene puntje straks net het verschil tussen zakken of slagen.

Succes met je examens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Mijn leraar zei altijd, je krijgt een 1 voor de moeite. Maar als je niks inlevert, lijkt me een 0,0 rechtvaardig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelijk heeft hij zeker. ;] +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, zeker weten? :P
Lijkt me logisch, niks inleveren is géén cijfer en ik denk niet dat hier officiële richtlijnen voor zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ik heb tot nu toe alleen maar 1en gekregen als ik niks had:(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je tot nu toe nog veel geluk gehad denk ik, maar wat maakt 't uit? een 0,0 of een 1 lijkt me allebei niet echt voldoende om mee door te kunnen. En als je dit blijkbaar vaker doet zal je leraar het nu misschien een keertje helemaal zat zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus je vergeet vaker je opdrachten in te leveren.
Waarschijnlijk heeft de leraar er nu gewoon genoeg van en geeft je een 0 in de hoop dat je inziet dat je gewoon je opdrachten moet maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, hoe vaak lever jij opdrachten niet in, als je je ervaring daarmee kan omschrijven als 'tot nu toe altijd'? Hoe ben je dan tot je examenjaar gekomen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sta even een zes voor het vak, doe er geen examen in, sluit het netjes af. En omdat ik vroeger altijd een bengeltje was in de klas met vriendjes, lever je wel eens niks in? Hoeft niet te betekenen dat je niks uitvoert?:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Wel eens' leidt niet tot 'tot nu toe altijd'. Dan was het wel meer dan 'eens'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja "altijd" als ik niks inleverde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@NBK
Als hier geen officiële richtlijnen voor zijn, zou het toch mogelijk zijn om een -3 te geven? Of een 17? Dus er moet toch ergens een regelgeving zijn?
Tuurlijk mag dat officieel!
Je kunt toch geen cijfer verwachten voor iets, dat je niet hebt gedaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeheeheeha
een jaar geleden
Het laagst toegestane cijfer is een 1. Dit mag dus NIET officieel
zou toch gek zijn als je een cijfer krijgt als je niks hebt ingeleverd? dus lijkt me wel logisch dat je een 0,0 krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij mag je inderdaad niet lager dan een 2 geven

Toegevoegd na 31 seconden:
Sorry ik bedoelde een 1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij op school pakt de computer geen 0.0 dus okal heb je niks gedaan heb je een 0.1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dit mag niet!

In de wet staat dat je als leerling geen cijfer boven de 10 kan krijgen, en ook niet onder de 1. Ook al lever je niks in, de leraar is je verplicht die 1 te geven.

Er zijn echter uitzonderingen waarbij het punt hoger is. Voorbeeld: Iemand haalt een 10, maar de rest haalt een 4. De leraren bespreken het proefwerk en besluiten iedereen een punt extra te geven. Zo had de jongen een 11 voor een proefwerk (dit is echt gebeurd).

Maar het niet in leveren is dus GEEN uitzondering.

(zie bron artikel 7)

Toegevoegd na 14 minuten:
Wat je nu moet doen is je leraar wijzen op deze wet. Als hij je niet gelooft, of hij weigert de 0 naar een 1 te veranderen, kan je het beste naar de directeur gaan.
Als zelfs de directeur hier niks aan doet, kan je nog verder gaan, dat ligt eraan hoe ver je wilt gaan voor 1 punt extra.

Toegevoegd na 9 uur:
Bron weggehaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit eens een 11 gehad :)
Maar omdat dat inderdaad niet verwerkt kon worden in de cijfer-administratie heeft hij me dat extra punt bij een volgend proefwerk erbij op geteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan ook inderdaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dit de goede bron?
ItisILeClerc
13 jaar geleden
Als je 'm dwingt je een 1 te geven, haalt ie er de volgende keer gewoon éen punt vanaf. Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is mijn laatste cijfer:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ItisILeClerc: een 0-1 kan anders nog moeilijker verwerkt worden denk ik :D
ItisILeClerc
13 jaar geleden
@ sjerrieee
hahaha, ok dan!
ronron1212
13 jaar geleden
heeft ook niets te maken met normale schoolcijfers. artikel 7 vermeld overigens niets. en zet in het vervolg de wet er even bij en dan het artikel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat maakt niet zoveel uit. Examens in alle vakken en sectoren verschillen weinig qua examens.
Als dan nog is die 1 gewoon verboden.
ronron1212
13 jaar geleden
1 verboden oooooooooo
ItisILeClerc
13 jaar geleden
Zowel de 0 als de 1 zijn nu al verboden.
Nog even doorzetten en je hebt een voldoende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Nintendonerd: dan kun je ook wel het relevante reglement opduiken in plaats van het zeevisvaartexamenreglement. Of de specifieke wet waarin staat 'en verder moeten alle examenreglementen in Nederland zich conformeren aan het zeevisvaartexamenreglement'. Kun je dat niet, dan is je bron, en daarmee de bewering die je onderbouwt met die bron, volkomen irrelevant. Sowieso gaat het niet eens om een examen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, de bron klopt misschien niet helemaal. Maar dat betekend niet dat het niet zo is. Ik zoek een betere bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We wachten af...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ik kan er geen vinden :P
ronron1212
12 jaar geleden
bedankt dat je het meld
Bij ons op school is een 1 het laagste cijfer mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was bij ons ook het geval. De docenten riepen altijd "Als je het niet inlevert krijg je een 1!"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij op school ook. En die 1 is voor het opschrijven van je naam haha.
De cijfers zijn bepaald tussen 0 en 10. een 11 geeft een leraar alleen om te zeggen erg goed. Maar er is geen wettelijke bepaling in het burgerwetboek die dat bepaald. In examenregelementen kan anders bepaald zijn. maar dit zijn geen artikelen van het burgerwetboek een examanen regelement is dus geen onderdeel van de wet. Een leraar kan dus gewoon een 0 geven als je die verdient hebt door niets te presteren
ronron1212
13 jaar geleden
dit mag! als wij op school een taak na 2 dagen niet inleveren krijgen we een 0
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarvoor moet je in het school reglement kijken van jouw eigen school. Bij mij op school krijg je niet lager dan een 1 ook als je niets inlevert.

Daarnaast pakt magister (wat de leraren bij mij op school gebruiken) het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben ook magister, en juist daar vond ik de 0,0..
Mag jij, officieel gezien dan, niks inleveren? Als jij 0,0 inlevert kan de leraar jou 0,0 punten geven. Hartstikke eerlijk toch.
13 jaar geleden
Sorry ik moet me bij de rest aansluiten. Ja, dit mag. Ik zou hier echter tegenover je docent geen punt over maken. Probeer beter een manier te vinden om de opdracht alsnog te doen...
Bak een taart ofzo :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ik ben het nier met je eens
sorry