Er zijn 2 Heinz fabrieken 1 in USA en 1 in Elst gld maar het is een Duitse naam dus waarom geen fabriek in Duitsland

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

Het is een Amerikaans bedrijf. De voorouders van de oprichter kunnen wel uit Duitsland zijn gekomen (Duitse naam), maar zelf was hij toch echt een amerikaan. Behalve de indianen komt iedereen in Amerika oorspronkelijk ergens anders vandaan.

Er was ook een Heinz fabriek in Engeland, maar die is in de 2e Wereldoorlog platgebombardeerd. De fabriek in Elst was eerst van een ander, en is later overgenomen door Heinz.

De bron gaat naar de geschiedenis van het bedrijf. Best leuk, met plaatjes en filmpjes erbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heinz heeft ook fabrieken in België en Nederland, te weten, in Turnhout (portieverpakkingen), Elst (Heinz merken o.a. ketchup), Nijmegen (deegwaren en droge soepen) en Utrecht (siropen, diksappen en broodbeleg). Tot 2007 was er ook een productielocatie in Baarn.

Henry J. Heinz, de zoon van een Duitse immigrant, begon in 1869 met het kweken en verkopen van kant-en-klare mierikswortel in glazen potten. In Pensylvania, USA.

In 1876 breidt Henry zijn assortiment uit met de later zo beroemd geworden Heinz Tomato Ketchup.

http://www.heinz.nl/Default.aspx?pid=25

http://nl.wikipedia.org/wiki/H.J._Heinz_Company
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De voorouders van de oprichter van het Heinz imperium kwamen uit Duitsland, evenals heel veel andere immigranten. Het scheelde maar één stem of Duits zou de voertaal geweest zijn in de VS, in plaats van Engels. Maar dat is alweer een paar eeuwen geleden.