Wanneer mag je liegen over je leeftijd ?

Toegevoegd na 26 minuten:
Ik heb gelogen over mijn leeftijd hier op GV ...
In werkelijkheid ben ik 46 jaar , echt waar !
Het leek mij leerzaam om als 'volwassene' in de huid te kruipen van een dertienjarig jochie.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Gelukkig had ik al wel zo'n vermoeden dat er iets niet in de haak was. Waarom 'gelukkig'? Omdat ik me behoorlijk bekocht zou voelen als ik tijd had gestoken in het helpen van een dertienjarige die nogal met zichzelf en zijn omgeving in de knoop lijkt te zitten (pesters, schaamte over natte dromen etc.), en dat geheel onverwachts zou blijken dat ik voor de gek ben gehouden. Ik vind het dan ook niet netjes. Voor jou is het misschien leerzaam om in de huid van een dertienjarig jochie te kruipen, je bent blijkbaar vergeten (of het kan je gewoon niet interesseren) dat de mensen die je op die manier voor de gek houdt, hebben gekozen hun tijd en energie te steken in het ondersteunen van een echte dertienjarige met echte problemen. Ze hebben er niet voor gekozen hun tijd en energie te steken in het experiment van een 46-jarige die uit wil proberen hoe het is om in de huid van een fictieve 13-jarige met fictieve puberproblemen te kruipen. In mijn geval: no harm done, ik had al zo'n idee. Ik ga me er dan ook niet druk om maken. Maar bovenstaand verhaal is precies waarom ik er zelf nooit voor zou kiezen om mensen op zo'n manier voor de gek te houden. Doe ermee wat je wil.

als je 100 bent er je ziet eruit als 99

Als je er zo jong uitziet al je jezelf wil voordoen..anders sla je echt een flater....

Je mag altijd liegen over je leeftijd, zolang het niet gaat om officiële zaken. De vraag die ik jou wil stellen is: waarom zou je liegen? Kan me voorstellen dat je denkt dat je vragen worden verwijderd vanwege je leeftijd (altijd vervelend als ik daar al een antwoord heb getypt en dan ineens de vraag weg is. Zo zonde van de tijd), maar het kan ook zijn omdat je vragen te algemeen zijn. Probeer er creatief mee om te gaan en misschien lukt het je om dezelfde vraag in een ander jasje wel op de site te krijgen.

Alleen jij bepaalt toch in het normale, informele verkeer welke leeftijd je wenst te zeggen! Het niet mogen liegen komt dus vrijwel niet aan de orde. Je mag altijd!! Lekker hè! Bij formele toestanden zal je immers altijd je identificatiebewijs moeten tonen en dan heeft het geen zin om te liegen...

Als je 20 bent, en naar een discotheek gaat voor 21 jaar en ouder!

Als jij dat wil, dan mag dat ;-). Leeftijd heeft geen toegevoegde waarde, het gaat om wie je bent en wat je doet, niet om leeftijd.

als het jouw uitkomt

Ha, die Zeppuhh; Als je de mogelijke consequenties van je leugens aanvaardt (en ze liefst ook nog overziet) mag je van mij je gang gaan.

In alle gevallen is dat jouw keus, als je er achteraf maar geen gezeur mee krijgt. Maar waarom zou je? Leeftijd is maar een getal en zegt over de meeste mensen niets en zelfs niet hoe oud ze werkelijk zijn ;)

weet je het kan mij werkelijk geen hol schelen, maar ik begrijp dat je mensen ermee voor het hoofd gestoten kan hebben. persoonlijk had ik een vermoeden, maar ik geloof nu dus niet dat je 18+ bent. dus ik denk dat je er uiteindelijk alleen jezelf mee heb.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100