Kan je leren om overtuigingskracht te krijgen of heb je dat mee in je karakter ? Kan je dat leren en hoe ?

Eventueel goede websites om er iets over te leren ?

13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Overtuigingskracht heeft te maken met houding en vaardigheid, vooral op het vlak van gesprekstechniek en presentatietechniek. Dit zijn vaardigheden die goed zijn aan te leren. Lastiger is het om de durf te ontwikkelen om anderen te overtuigen, al komt die durf veelal vanzelf met de toegenomen vaardigheid

Toegevoegd na 6 minuten:
+nog een goede website:

http://www.carrieretijger.nl/functioneren/samenwerken/sociale-vaardigheden/overtuigen
fremar
13 jaar geleden
Overtuigen noem ik de kunst van het gelijk krijgen.
(Dat zegt dus niets over het werkelijk gelijk hebben).

Sommigen hebben dit van nature al aardig, je kunt er ook op trainen.

Met name bij debating wordt daarop geoefend. Dus als je de kans krijgt is lid worden van een debating clubje of team is dat een aardige training.

Wil je groepen overtuigen dan moet je dat doen met een goed aansprekende presentatie. Tevens zul je daarna opgekomen vragen "overtuigend" moeten kunnen beantwoorden...dat laatste is weer iets wat met debating te maken heeft, maar ook met kennis over het onderwerp dat je presenteert.