Ik geloof dat dingen niet voor niks op mijn pad komen.
Ook tegenslagen, verlies, verdriet, etc.
Daar heb ik dan blijkbaar toch iets mee uit te vechten of te leren.
Als je dit echt gelooft, kun je het accepteren zoals het is, en het zelfs zien als een opdracht in leven in plaats van iets waarin jou tekort wordt gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kort en bondig. Mooi! +1

Andere antwoorden (13)

Van elke tegenslag kan je leren. Leer dan ook om in de spiegel te kijken (zelfreflectie toe te passen). Dan zal je merken dat je leert van je fouten. En uit elke nare situatie sterker terugkomt. Ook ik maak fouten en probeer er zo mee om te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik probeer zo veel mogelijk te accepteren wat op mijn weg komt. Ook blijf ik geloven in positief blijven denken... Hoop doet immers leven zeggen ze.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een tegenslag ervaren is eigenlijk een uitkomst die je niet wilde. Het geeft in 1e instantie een gevoel van 'gefaald' hebben. Veel mensen praten dan over- een fout maken-.

Dit heb ik omgedraaid. Wanneer ik geconfronteerd word met een tegenslag, een 'fout', dan praat ik over een nieuwe mogelijkheid. Een mogelijkheid om het opnieuw, anders, te proberen. Met de 'kennis' die ik op dit moment heb.

Ikzelf spreek niet over goed en fout. Wanneer ik leer van de "fout" dan is het niet een "fout" geweest maar een waardevolle gebeurtenis!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je inlezen in het verwerkingsproces van die tegenslag, dat accepteren en ondergaan en dan gewoon een goed leven leiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik probeer iedere dag te nemen zoals hij komt. Er het beste van te maken, en bij tegenslag bedenken, dat er bosjes mensen het véél zwaarder hebben dan ik, of minstens hetzelfde hebben meegemaakt, of meemaken.
En ik zeg dan in gedachten hetzelfde tegen mezelf, als de vader van Jantje zei, toen Jantje niet naar Engeland wilde : "Mond dicht, Jantje. En doorzwemmen...."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik probeer zoveel mogelijk aan damage control te doen, en voor de rest heb ik weinig keus dan het maar over me heen te laten komen.
het is niet anders.
Rieneke1
14 jaar geleden
De ene keer kan ik er behoorlijk down van worden (gelukkig niet al te lang) en een andere keer denk ik: 'Ach, morgen weer een dag waarop het beter kan gaan.'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk niet.. maar je wordt door het leven gedwongen er mee om te gaan.. dus kijk ik elke dag in de spiegel en spreek mezelf toe: deze dag gaat ook weer voorbij en probeer deze dag de moeite van het opstaan waard te maken..en dat werkt.. soms wat beter dan de andere keer maar ik red het wel.. schouders recht, hoofd en kin omhoog, open blik en emoties toestaan als dat voorvalt..het leven mag mij er niet onder krijgen..daar vind ik mezelf te waardevol voor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn motto is: Alles wat mij niet dood, maakt mij sterker. Ik leer dus van mijn tegen slagen en kan er daardoor ook beter mee omgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik probeer consequent elke tegenslag om te buigen tot nieuwe kansen/mogelijkheden.

Het vergt wat training, maar het is een kunst om alle positieve aspecten van een tegenslag of verandering te onderkennen. Soms sta je verbaast hoeveel deuren er open kunnen gaan als er éen wordt gesloten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenslag kent elk mens in het leven, de één wat meer en groter dan de ander.

Zelf zie ik tegenslag als iets wat me overkomt en waar ik van kan leren en groeien. Ombuigen naar iets positiefs en er sterker van worden door te aanvaarden dat het er is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tegenslag of te wel leermomenten kom je altijd tegen, de enne is vreselijk de ander dragelijk.
je heb het nodig om persoonlijk te groeien, ervaring op te doen en een wijs man of vrouw te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zult deze moeten dragen. Gelukkig weten we niet van te voren wat voor tegenslagen je krijgen. Probeer de tegenslagen te zien als lessen in het leven. Je komt er meestal sterker uit. Het is op het moment dat ze komen aan jou om het zelf aan te gaan of je hulp gaat zoeken als het te moeilijk wordt. En bekijk het ook zo, iedere tegenslag heeft ook een positieve zijde. Probeer deze er als eerste uit te halen.