Wat is onbeleefd om aan vrouwen te vragen?

Vrouwen vraag je meestal niet naar hun leeftijd en ook niet naar hun gewicht. Zijn er nog meer dingen die je ze niet moet vragen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik vind dat onzin. Je kan vragen wat je wilt, hoe een vrouw dat opvat is aan haar. Als een vrouw bijvoorbeeld boos word omdat je haar gewicht vraagt zegt meer iets over die vrouw dan om jou beleefdheid. Waarom eigenlijk alleen vrouwen? Er word ook best vaak aan kinderen hun leeftijd gevraagd, zei geven dan normaal antwoord. Wanneer het andersom is, dan is een kind onbeleefd? Mijn antwoord op jou vraag is: niks

ik ben het niet helemaal eens met degene die zegt je kan alles vragen wat je wilt. Natuurlijk kan dat technisch gezien, je hebt immers de vrijheid om alles te vragen. Maar of dit sociaal gezien wenselijk of handig is is een tweede. Als je weet dat iets een gevoelig onderwerp is, waarom zou je er dan naar gaan vragen? Wat is je doel dan? Iemands gewicht is gewoon een persoonlijk lichamelijk gegeven, je gaat toch ook niet vragen of ze veel moedervlekken hebben of of ze hun teennagels wel knippen. Dat zijn gewoon persoonlijke dingetjes. Als je iemand echt goed kent kan je het natuurlijk wel over die dingetjes hebben, maar als je niet zeker bent over of diegene het kan waarderen waarom zou je er dan naar vragen? Ik denk dat leeftijd en gewicht wel de meest gevoelige onderwerpen zijn voor vrouwen. Maar ook onderwerpen als ongesteld zijn, vorige liefdes etc kunnen gevoelig zijn. Ik denk dat je best een inschatting kan maken wat iemand kan hebben. Mij maakt het bijvoorbeeld niks uit als je naar mijn leeftijd vraagt, elk jaar dat ik ouder wordt voel ik me alleen maar beter dus ik vind het prima om er gewoon voor uit te komen. Maar als iemand me zomaar naar mn gewicht vraagt (ik heb een beetje overgewicht) dan sta ik wel raar te kijken. Waar bemoeit diegene zich eigenlijk mee?