zou er wat zijn na de dood?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk van niet. Ik bedoel, voor mijn geboorte was ik er immers ook niet. Tenminste, ik weet er niets meer van. Maar waarom zou er wat (moeten) zijn? Omdat wij ons mensen zo ontzettend belangrijk vinden dat we denken dat we deel uitmaken van één of ander hoger plan of zo? Nou, we zijn slechts nietig hoor en zijn allemaal maar gewoon een heel klein radertje in het geheel. Maar schijnbaar willen we dit niet aanvaarden en zijn we ook wel angstig voor het feit dat het daadwerkelijk ophoudt hierna, dat we sterfelijk zijn. En dus gaan we maar bedenken dat er wel wat moet zijn. Maar waarom? Vertel mij waarom er in godsnaam iets zou moeten zijn? Dan zou er immers ook iets moeten zijn voor alle dieren, toch? Dus ook voor alle muggen, vissen en ja zelfs strontvliegen. Nee hoor, als je je laatste adem uitblaast ben je weg, net zoals je weg was voordat je er was. Niets meer en niets minder. Maar goed, dit is slechts mijn mening!

volgens freek de jong wel want die zingt; na de dood na de dood er is leven er is leven na de dood