Moet ik altijd mijn ID bij me hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat vind ik ook altijd zo vervelend, ik neem hem ook nooit mee.

Het beste antwoord

Officieel wel ja. Vanaf je 14e moet je jezelf kunnen identificeren. De kans is vrij klein dat de politie je erop betrapt maar ze kunnen er een boete voorgeven als je het nie bij je hebt. Als je bijvoorbeeld een keer zonder licht fietst en ze vragen je naar je id en je hebt hem niet bij je, komt er nog wat extra bovenop!

Meenemen dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel Holla! Ik wist dit echt niet, ik ben blij dat je me hebt kunnen helpen bij deze vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en een plus van mij

Andere antwoorden (6)

Je dient je overal waar je ook bent te kunnen legitimeren als je aangehouden word, dus ja, je moet altijd je ID bij je hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het is verplicht, je moet je altijd kunnen legitimeren. Of je nu naar de brievenbus gaat, of even je hond uitlaat in het park, je moet hem altijd bij je hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja je moet je ID altijd bij je hebben, maar hier hebben de kinderen een kopie in hun portemonnee. Dit nadat 2 keer op school tijdens de gym les portemonnees waren weggehaald en er dus een nieuwe ID's moesten komen. Dit werd mij een beetje te duur.

Maar het mag officieel niet, een kopie is geen geldig legitimatiebewijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, alleen als de politie er naar vraagt.
13 jaar geleden
Nee maar inplaats van de ID mag je ook het paspoort of het rijbewijs bij je hebben .
Je moet je ten alle tijden moeten kunnen identificeren .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij gewoon even een rondje gaat lopen en verder niets doet hoef je hem niet mee te nemen. Ga je echter bijv. fietsen zonder licht dan zou ik hem als ik jou was wel meenemen omdat je dan in aanraking zou kunnen komen met de politie.

Je moet je ID eigenlijk altijd op zak hebben, de politie mag er echter niet in het wilde westen naar vragen, alleen als er iets gebeurt is zoals rijden zonder licht.