hoe kan je zonder vast woon of verblijf adres "wonen"

Hoe kan je nergens ingeschreven staan, het is toch zo dat als je, je laat uitschrijven bij de gemeente je op moet geven waar je dan heen gaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Nee hoor. Je kan je gewoon uitschrijven en zeggen dat je bv naar amerika gaat en dan gewoon niet gaat.

Nederland is zeer bijzonder wat betreft registratie inwoners. De meeste landen in de wereld hebben alleen voor belastingen een dergelijk registratie; maar zeker niet bij de gemeente. (Kostte mij wat moeite dat te beseffen in de eerste landen waar ik gewoond heb)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je jezelf niet uitschrijft doet de gemeente na een bepaalde tijd en volgens een procedure, o.a. bekendmaking in kranten, dat zelf met nieuwe bestemming onbekend.