Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe pak je als vereniging je communicatie en marketing aan?

Een vereniging is anders als een bedrijf. Non-profit, ledenwerving, weinig financiele middelen e.d.. Hoe kun je als vereniging succesvol leden werven, je imago oppoetsen e.d.?

Links naar boeken zijn een pro! Engelstalig is geen probleem

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Geen enkele organisatie ontkomt tegenwoordig meer aan het aanwezig zijn op sociale netwerken (Hyves, Facebook, Twitter e.d.). Groot voordeel: dat is gratis! Het enige wat je nodig hebt is een lid, of groep leden, die gemotiveerd zijn om daar tijd in te steken...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef aan leden van je organisatie korting als hun leden-werven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marketing e communicatie begint bij het maken van een plan. Als je weinig verstand van dit soort zaken hebt zullen een paar boeken je niet helpen. Dit werk vergt wel enige kennis van zaken. zie hieronder een goede stap en een gedeeltelijk plan van aanpak. Hierin staat onderandere de basis voor een goede marketing en communicatie het beschrijven van de missie en de visie en strategie van de vereniging
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden
Ik denk dat je zelf al veel websites hebt gehad, anders zou je hier ook niet de vraag hebben gesteld, de meest voor de hand liggende website lijkt mij: http://www.verenigingen.nl

Ik heb er zelf net al een beetje rond zitten snuffellen maar volgens mij staan er aardig wat handige tips op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding