Hoe kun je het beste reageren als een rotvent met zijn auto recht op je af komt rijden (jijzelf op de fiets)?

En het is glad. Hij doet het duidelijk expres.

Toegevoegd na 11 uur:
Hij reed echt veel en veel te hard.

13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Je kunt het beste gewoon rustig blijven. Misschien wist hij door de gladheid ook niet precies hoe hij je moest ontwijken. Het is vooral in woonwijken, waar immers niet wordt gestrooid, erg glad en dan is het ook voor automobilisten moeilijk om het goede spoor te behouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snel uit de weg gaan ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reactie na actie....Op het moment dat het gebeurd, reageer je pas, of je moet hem echt meters van te voren aan zien komen, probeer te ontwijken.

Het ligt eraan, als hij dronken was, of wat dan ook,(je zegt rotvent) kan je het beste tot 10 tellen, en daarna pas reageren, want onder "boze omstandigheden", komen er alleen maar frustraties naar boven.

Hoe te reageren, met tact.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schrijf zijn kenteken op en maak er melding van bij de politie als het vaker gebeurt :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In zo`n geval geef ik die schoft zijn zin en doe ik heel angstig en onzeker. Ik zorg wel dat ik iets meer op de rijbaan ga rijden met mijn fiets zodat ik ruimte heb om opzij te gaan en hij toch wat uit moet wijken om zijn auto niet te beschadigen.
Als je gaat schelden of boos wordt, wek je nog meer agressie op en gaat het van kwaad tot erger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rustig afstappen en aan de kant gaan!
Maar wie zit er op de verkeerde weghelft??
Het is voor de automobilist misschien moeilijk om uit te wijken door de bolling van de weg en wil voorkomen dat hij of zij wegglijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juridisch gezien: Zover mogelijk rechts houden en stoppen. Zodra iemand je aanrijdt terwijl je stilstaat is die ander altijd fout. Zijn er mensen in de buurt, ga dan stilstaan en roep: "Help!" of "Kijk uit!". Op die manier trek je de aandacht. Mocht het nodig zijn dan heb je een getuige. Het feit dat het glad is, doet hier niets aan af, omdat er een verkeersregel is die luidt: pas je snelheid aan, aan de weersomstandigheden.

Niet-juridisch gezien: Probeer altijd een aanrijding te voorkomen. Je hebt niets aan letsel. Zie je die man aankomen, dan kun je desnoods afstappen en met je fiets aan de hand op het trottoir gaan lopen. Ga ook niet schelden, want sommige mensen zien dat als een excuus om boos op je te worden. Ik ken die 'rotvent' niet, maar ik heb zelf meegemaakt, midden in de zomer, dat een auto hard voor me moest remmen toen ik als voetganger de zebra overstak. Degene achter het stuur zat wild met zijn armen te zwaaien en te schreeuwen. Toen ik mijn schouders ophaalde om aan te geven dat ik niet wist wat ik fout had gedaan, gaf hij hard gas en probeerde me alsnog aan te rijden. Gelukkig lukte dit niet en knalde hij keihard met zijn voorband tegen de stoeprand. Hij reed dus expres op mij in. Er zijn mensen die zo opgefokt in de auto zitten, dat ze een gevaar zijn voor hun omgeving. Houdt je afzijdig en ga ze vooral niet proberen op te voeden. Het helpt toch niet.