In je huis heb je een kamer over. Stel je die kamer beschikbaar voor politieke vluchtelingen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (11)

Zoiets is niet zomaar legaal, laat staan praktisch te realiseren. Wil je een advertentie in de krant zetten: politieke vluchteling gezocht? Bovendien hebben politieke vluchtelingen vaak niet het grootste probleem: dit is vaak nog wel aan te tonen en de Nederlandse overheid is hier redelijk tolerant in. De vluchtelingen die terug moeten zijn meestal degenen die om economische redenen komen, om een beter leven te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor... Ik laat die netjes leeg voor een kind om te logeren als het nodig is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, en ook als ik geen kamer vrij zou hebben, dan passen we ons maar wat aan. Let wel, dit zal ik alleen doen als het dringend noodzakelijk is en als het voor mij zelf ook mogelijk is.

Het is overigens voorzover mij bekend niet illegaal om zelf een vluchteling op te vangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou dat niet zo snel uit mezelf doen. Maar als het direct gevraagd zou worden door iemand die ik ken of als ik de vluchteling ken dan zou ik het zeker overwegen. Maar niet zo snel uit mezelf als ik heel eerlijk ben. Misschien heeft dat ook met onze kijk op gastvrijheid te maken (ahum).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kort maar krachtig.... NEE, geen denken aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een nachtje wel, als het noodzakelijk is.
Langer dan dat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik gebruik die kamer gewoon als logeerkamer of werkkamer. Sorry, maar ik wil geen vreemde mensen in me huis hebben. Dan lever ik teveel in van mijn vrijheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen denken aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Ze vluchten maar ergens anders heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan welk politiek standpunt die vluchteling heeft.
Bijvoorbeeld als het een ultra-rechts persoon is ,dan niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
natuurlijk zou ik dat nooit doen,als ik vlucht naar hun land weet ik ook zeker dat ik nooit als politiek vluchteling word toegelaten !