mag je een aanhanger in je straat parkeren en om de 3 dagen een stukje verzetten

mijn buurman heeft zijn aanhanger in een parkeervak staan. na een waarschuwing van de gemeente verzet hij deze nu om de 3 dagen een parkeervak verder zonder er verder mee te rijden. staat hij in zijn recht ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
79.2K

Het beste antwoord

Uw buurman staat niet in zijn recht.

Parkeren van caravans/ campers en aanhangwagens is geregeld in de APV van uw gemeente.

Hier een stukje uit de model APV. De APV van uw gemeente kan iets afwijken, maar waarschijnlijk niet.
De APV van uw gemeente is op te vragen op het gemeentehuis en anders op te zoeken op internet.

APV-voorschriften (art. 5.1.6)

Een voertuig dat voor recreatiedoeleinden of voor andere
dan verkeersdoeleinden wordt gebruikt mag niet langer dan drie achtereenvolgende dagen, met een maximum van in totaal zes dagen per periode van vier weken, binnen de bebouwde kom geparkeerd worden.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij vallen campers daar niet onder want die betalen ook wegenbelasting.
Wel staat er vaak een hoogte in de APV waar ze wel weer onder kunnen vallen (net als bussen,vrachtwagens etc..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het was inderdaad allemaal zo terug te vinden bedankt

Andere antwoorden (2)

als hij van de gemeente een waarschuwing heeft gehad mag het dus niet.Bij jullie mag je dus niet je aanhanger in een parkeervak parkeren dus moet hij hem elders neerzetten bijvoorbeeld op zijn eigen oprit.
Bij ons mag je wel gewoon je aanhanger op een parkeervak zetten{ongeacht hoelang}.
Dus hij moet hem daar weghalen.

Toegevoegd na 57 minuten:
als hij hem drie dagen mag laten staan op 1 plaats en hij verzet hem dan dan mag hij daar weer 3 dagen staan
zeer gewiekst van je buurman
maar hij doet wat de gemeente vraagt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat het niet mag was duidelijk. het mag dus max. 3 dagen maar het ging mij er om of hij hem wel mag hebben staan door de aanhanger om de 3 dagen een vakje te verzetten
Ik weet niet in wat voor soort gemeente je woont (klein dorp of grote stad), maar dit lijkt me iets voor een "wijkagent". Als je die eens aanspreekt op dit punt. Die weet precies wat de wet is en hij (zij) kan ook direct de buurman erop aanspreken (of een boete geven in het meest rigoureuse geval). Jij kan dan ook meteen aan de wijkagent duidelijk maken wat er aan de hand is.