Waarom stemmen mensen met een gezinsinkomen onder de 100.000 VVD?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat doet me denken aan een tweetal starters: ze stemden VVD omdat ze bang waren dat zij anders geen hypotheekrenteaftrek zouden krijgen. Met hun 2 ton hypotheek...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja Mrim, ga verder?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me duidelijk. De hypotheekrenteaftrek wordt bijvoorbeeld door de PvdA pas beperkt vanaf tot 350.000. Als je met een laag inkomen alleen om die reden VVD zou gaan stemmen, breng je wellicht een stem uit die je bij voldoende voorlichting niet had genomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Johan, maar vul hem nog even hier onderaan in!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of een stem die getuigt van een vooruitziende blik.

Antwoorden (11)

Omdat de VVD er al is voor de midden inkomens en een ton per jaar is hoger dan en midden inkomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag een onderbouwing van dit verhaal, ik heb er sterke twijfels over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees gewoon het VVD verkiezingsprogramma, dan weet je het. vanaf modaal is de VVD al lonend.
Een ton per jaar of net eronder vind ik best veel! Logisch dat je dan VVD stemt, want die rekenen dan altijd in jouw voordeel. Je kunt beter vragen waarom mensen met een inkomen onder modaal ( 32.500,-) VVD stemmen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik denk dat vooral die mensen die een eigen huis hebben en net modaal verdienen, bang zijn voor de hypotheekrenteaftrek, die de meeste andere partijen steeds willen aanpakken en de VVD. heeft dit altijd als "heilig huisje"gehad. Bij hen is deze belastingaftrek in veilige handen , denken ze.
13 jaar geleden
Stemmen hoef je niet altijd te doen op de partij die voor jouw persoonlijke belangen het beste is. Je kunt ook stemmen op de partij die naar jouw mening het beste is voor de hele samenleving. Dan kun je dus als beneden modaal verdienend gezin uitkomen op de VVD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de vvd heeft ons geprobeerd te doen geloven dat zij er zijn om dingen te gaan veranderen. Het is ook een rechtse partij. Ik denk dat een hoop mensen erop hebben gestemd om veranderingen te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar je stemt altijd op een partij om veranderingen ten goede te krijgen toch!
Het is mijns inziens meer angst en behoudzucht en voor een deel ook onbekendheid met het VVD program.
De midden en linkse partijen bieden m.i. meer perspectief voor een veranderende samenleving en duurzaamheid daarvan.
Het is zelfs zo dat na de PvdA, de VVD de partij is van de laagstbetaalden. Raar maar waar. Dat komt omdat de meeste mensen geen idee hebben wat politiek is en wat partijen willen. Dit is dus het antwoord: mensen realiseren zich het niet (de rijken weten wel beter natuurlijk)

Toegevoegd na 1 minuut:
En omdat ze de Telegraaf lezen, die anti-links is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn mensen die rechts stemmen omdat ze het "buitenlanders probleem" meer dan zat zijn,en omdat rechtse partijen hier iets tegen willen ondernemen.Dat het hun geld kan kosten nemen ze voor lief.Zij denken dat het beter zal gaan,dus ook financieel als de buitenlanders weg zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat er veel mensen met een inkomen boven de 35000 euro op de VVD stemmen is logisch.
VVD is immers voor vrijheid en democratie als je geld genoeg hebt,
Als je min der dan 35000 verdient wordt die vrijheid een stuk minder leuk.
Men schijnt te denken dat de VVD regels af wil schaffen, en dat het dan beter wordt.
Voor de mensen met een hoog inkomen en een bedrijf zijn dat wel leuke dingen.
Vereenvoudiging ontslagrecht, gelijkvormigheid in belasting en noem maar op.
De kleine kiezer is bijvoorbeeld al vergeten wat voor catastrophe de nieuwe ziektekostenverzekering is.
Bovendien schijnen mensen te denken dat de VVD iets aan het "buitenlanderprobleem" gaat doen.
Misschien wel,misschien niet.
Waarschijnlijk worden alleen "kansarme" buitenlanders geweerd.
Kansarm, wat een naam he?
Kansarme Nederlanders,
Kansarme buitenlanders.
Het is niet goed om kansarmen te weren, je moet kansen scheppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze stemmen allemaal vvd omdat ze tegen de buitenlanders zijn

onzin ze zijn welkom,ze werken harder en beter dan die luie hollanders zegt mijn directeur altijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De VVD is een partij die hardwerkende mensen (verdienen vaak ook iets meer) hun beloning wil laten houden, zij hebben het namelijk verdiend.
Als je dat als minderverdienende ook wel wilt, is het raadzaam om ook op de VVD te stemmen en de kansen die er zijn in dit land te pakken. Goed te leren en te studeren, hard te werken, alles aan te pakken; dan wordt je daar voor beloond en de VVD wil dan graag dat je dit mag houden.

Een PvdA bijvoorbeeld zegt op te komen op voor de minder bedeelden, zij willen de hardwerkende belastingbetalende mens die meer bediend dan gemiddeld, het extra verdiende laten delen met de niets doende ongeschoolde mens, ,,De kansarmen''.

Maar als ik hard moet gaan werken en alles wat ik meer dan gemiddeld verdien moet delen, waarom zou ik dan nog mijn best doen op school of proberen een betere baan te krijgen. Met als gevolg dat het land in z'n geheel verzwakt.

Daarom stemmen mensen die nu niet bovengemiddeld verdienen VVD, ze willen de hoop houden dat als ze hun best doen dit ook beloond wordt, zij willen die kans pakken.

Als je echt hulp nodig hebt staat ook de VVD voor je klaar, maar het is toch fijn dat in principe jij de baas bent over je leven en niet de overheid. Jij moet het doen, daar staat de VVD voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet iedereen stemt alleen vanwege zijn of haar eigen portomonee. je kan te doen hebben met iemands anders zn portomonee. of vanwege hele andere standpunten juist voor de VVD kiezen, hou je niet van de natuur en wil je een land vol snelwegen en files dan ben je volgens het CPB bij de VVD aan het jusite adres.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel allochtone middenstanders (sorry, niet negatief bedoeld) blijken ook VVD te stemmen, hoewel het partijprogramma dit niet altijd rechtvaardigt. Echter, je stemt vaak met je hart, niet alleen met je portomonnee of stemwijzer.