Links: pvda, groen links, sp, partij van de dieren,
Rechts: PVV, VVD, CDA, SGP,
Rechts en links tegelijk: CU, D66,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
CDA is de meest uitgeproken midden partij, CU daarop volgend. D66 is vrij lastig in te delen maar zou hun toch echt rechts van het midden plaatsen. voor de rest:

PVDA links
VVD rechts
PVV rechts
GL links
SGP rechts
PVVD links
SP links
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wie geef hier nou een min voor dwaasheid plus heel goed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, da hedde gij goed gezeed. Plus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord alleen zou ik persoonlijk de PvdA niet direct onder links scharen. Het is natuurlijk ook persoonlijk wat men links of rechts vind. Objectief gezien bevindt deze partij zich iets links van het midden, maar écht links zijn ze ook weer niet.
Maar toch een +
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
heel fijn dit, hierdoor snap ik maatschappijleer een stuk beter
CDA wil graag middenpartij zijn, maar neigt meer naar rechts.
D66 is ook een echte middenpartij, maar neigt iets meer naar links om sommige vlakken.

Over het algemeen probeert een middenpartij een beetje alle stemmen te krijgen en iedereen te paaien. Een meer linkse of rechtse partij richt zich specifiek op een bepaalde groep stemmers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rechts: VVD, PVV, TON
beetje rechts: CDA, CU, D66
midden: PvdA
beetje links: Groen Links, PvdD
links: SP
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de piratenpartij staat precies in het midden

nieuwe partij is dat een internetpartij