wat als een kind niet meer naar zijn vader wil

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik weet niet hoe oud het kind is, dat is wel van belang. Er zijn leeftijden waarop een kind nogal opstandig kan zijn en er wellicht andere zaken in het koppie omgaan, die deze uitkomst hebben. Zelf weet ik uit ervaring dat het wél belangrijk is dat een kind met zijn of haar vader omgaat. Zolang de vader geen 'rare' dingen doet of heeft gedaan, maar goed is voor het kind, vind ik dat de moeder de taak heeft het kind dusdanig te begeleiden dat het de vader wél wil zien. Als een kind zijn vader niet leert kennen of blijft zien, ontstaat er vervreemding. Dat levert veel verdriet op voor de vader en veroorzaakt op latere leeftijd problemen bij het kind. Ik weet niet hoe je relatie met de vader is, maar is deze niet vijandig, praat er dan eens met hem over. Een jong kind mag dan wel keuzevrijheid hebben, maar vaak is het niet in staat om de gevolgen van zijn 'wens' te overzien. Je zult toch echt 'ouder' (en dus de wijste) moeten zijn in dezen. En de vader ook, wat dat betreft.

Neem contact op met een instantie die er meer gerichte informatie over kan geven en er ervaring mee heeft. Er zijn zoveel mogelijkheden waardoor een kind beïnvloed kan zijn of worden dat het moeilijk is om er een gericht antwoord op te geven is. Mogelijk dat een bemiddelaar (en dat kan ook een kennis of familielid zijn) een rol kan spelen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100