Zijn er mensen boven de 80, wiens gebit niets mankeert?

Geen brugge, kronen etc.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik bedoel gaat er op den duur altijd iets 'mis' met het gebit als je ouder wordt? Zou dat in de toekomst kunnen?

13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is er iemand bang voor de tandarts! ;)

Het beste antwoord

Ja die zijn er, maar je moet ze met een loep zoeken. Met name in Aziatische landen kom je ze tegen. Daar leven de mensen zo dicht bij de natuur dat hun gebit bijna niets te lijden heeft.

Een tandartsassistente die ik ken heeft tijdens haar vakantie in China een foto gemaakt van het gebit van een vrouw die misschien wel 90 jaar was. Helemaal puntgaaf!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja, ik heb een Nederlandse boer gekend die een heel gaaf gebit had en dat was van hemzelf. Hij is 68 geworden, dacht ik.

Toegevoegd na 45 seconden:
ik zie nu dat je vraag gaat over mensen boven de 80.....daar valt deze man dus niet onder. Sorry.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn opa had toen hij stierf op 89-jarige leeftijd een gebit waar geen enkele vulling in zat en waar maar één tand aan ontbrak. Hij heeft volgens mij alleen de laatste 10 jaar van z'n leven ooit z'n tanden gepoetst.
Dus ja, ze bestaan. Helaas heb ik zijn 'sterke tanden-gen' niet gekregen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan. Mijn schoonmoeder had een gebit met 0 vullingen tot op het einde en puntgaaf. Ze werd altijd in het ziekenhuis gevraagd om uit te doen, pff. Het was zo mooi, dat het nep leek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is mijn zwager die is 84 jaar geworden en die had geen enkele gaatje of vulling in zijn tanden of wat dan ook puur natuur. Dat kom je nu niet meer tegen, een kwestie van erfelijkheid misschien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen bruggen, vullingen of kronen zegt niet veel. Als iemand nooit naar een tandarts gaat, komt er ook nooit een vulling of kroon. Maar het gebit kan ondertussen geheel los zitten, poreus of versleten en aangetast zijn.
Persoonlijk ken ik geen 80+ers met een 100% gaaf en compleet gebit. Zelfs geen 60+ers.
Een van mijn kinderen is 35 en die heeft (ook na 3 kinderen) nog een compleet gaaf gebit, zonder enige vulling of correctie ooit. Volgens mijn tandarts komt dat weinig voor. daarom denk ik dat een 80-jarige zonder ook maar een gaatje, scheurtje, breukje of wat voor mankementje aan het gebit dan ook een utopie is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja mijn opa zijn broer