waarom kiest een meisje voor een meisje, waar komt het gevoel dat ze lesbisch wil zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
lesbisch (of homo of hetro) WIL je niet zijn, dat ben je of ben je niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zij ruimt haar sokken wel op, hij niet :)
sterredag
13 jaar geleden
Leonie, dat is het stukje bi- wat men zegt dat in iedereen zit. Maar ervaring willen opdoen, en uit proberen, is wel wat anders dan lesbisch willen zijn. Als je behoefte hebt om dat uit te proberen dat zit er op zijn minst een stukje bi in die persoon en nog steeds heeft dat niks met willen te maken, maar met een gevoel van binnen. Ik heb er wel eens over nagedacht of ik dat zou willen proberen, of hoe dat zou zijn. Ik kan je vertellen dat ik absoluut 100% hetero ben. Totaal geen behoefte aan hetzelfde geslacht ooit gehad. Dat was ook geen keuze dat was mijn gevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut 100% hetero bestaat niet - net zo min als 100% homo of 100% bi...

Antwoorden (9)

Dat is een moeilijke vraag.
Veel mensen accepteren niet dat er homo's bestaan.
Langzamerhand is het gelukkig steeds duidelijker dat je geboren wordt met een voorliefde voor je eigen sexse.
Waarom dat zo is kan ik je niet vertellen. Je houdt van je eigen sexse of van de andere sexse. Dat merk je vanzelf wel.
13 jaar geleden
Dezelfde vraag zou kunnen zijn waarom wordt je verliefd, of hoe voelt verliefdheid.

Waar je dat voelt, is voor iedereen weer anders. Of anders gezegd hoeft niet hetzelfde te zijn als bij iemand anders. De meeste mensen omschrijven het als vlinders in de buik, zenuwachtig enzo.

Het gevoel dat je bij iemand wil zijn, dat je misschien wel verder wil gaan dan vriendschap. Dat is een gevoel en in eerste instantie verwacht je die bij iemand van het andere geslacht, als die verwachting er niet zou zijn, zou het best kunnen dat veel mensen er eerder achter komen dat ze juist op hetzelfde geslacht vallen of beiden.

Juist door die vewachting, wordt het gevoel genegeerd of niet herkend als zodanig, totdat het gevoel uitblijft bij het andere geslacht en ineens merkt dat je dat gevoel wel al heb gehad alleen niet daar waar je verwachte.

Sommigen herkennen het sneller bij zichzelf dan anderen.
13 jaar geleden
Dat gevoel is er gewoon en daar kies je niet voor.
Tijdens de tienerjaren wordt je verliefd op een jongen of meisje en je komt er in die jaren vanzelf achter waar je voorkeur naar uitgaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is geen keuze, maar aangeboren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is netzoals een hetero kiest voor het andere geslacht , zo kiest het lesbienne voor een vrouw, het is het gevoel wat je bij een dergelijk persoon krijgt, en daar kies je voor.

Het is inderdaad aangeboren, en ze zijn nog steeds bezig met onderzoek, en tot zover is er nog steeds niet echt een goed antwoord op de vraag te vinden, aangezien het menselijk brein zeer ingewikkeld is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lesbisch wil je niet zijn, dat ben je.

Je voelt je eenvoudigweg niet aangetrokken tot het mannelijk geslacht, maar wel tot het vrouwelijke.

Vraag jezelf eens af waarom jij valt op mensen van de andere sexe. Kun je dat verklaren? Is dat een keuze?
Nee dus. Precies hetzelfde geld voor homoseksualiteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan alleen de persoon beantwoorden op wie het betrekking heeft. Ik heb recentelijk de film MONSTER gezien een oude film over een vrouwelijke serie moordenaar. Als ik dan zie wat zij heeft mee gemaakt kan ik me voorstellen dat je denkt lesbisch te zijn. Dit kan ook een oorzaak zijn. Zelf geloof ik niet dat een vrouw mij meer kan geven dan een man, maar wie ben ik om over een ander te oordelen.

Toegevoegd na 23 uur:
Het moet niet uit maken of iemand al dan niet hetero of homo is, we zijn allemaal mensen en we willen allemaal gelukkig zijn op onze eigen manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is inderdaad een tendens dat veel vrouwen die teleurgesteld zijn in de mannen (schitterende film trouwens, met Charlize Theron in een top-rol) op latere leeftijd voor een homosexuele relatie kiezen, omdat alleen zijn ook niet alles is, en er altijd vermoedelijk wel iets van latente bisexuele gevoelens zijn geweest. Maar je wordt niet homosexueel DOOR dergelijke omstandigheden. Als het niet in de aard van het beestje zit, rammen ook geen honderd verkeerde kerels het er uit ; dan is het alternatief vermoedelijk alleen blijven.
Dat komt uit de hersenen, en is al bepaald vóor je geboorte, door factoren en invloeden waar we eigenlijk nog maarweinig van weten en nog minder van begrijpen. In elk geval worden de sexe (uiterlijk) en sexuele voorkeur (innerlijk) afzonderlijk van elkaar gemaakt, en hoeven ze niet altijd synchroon te lopen.
Tussen heterosexuele meisjes en heterosexuele jongens zit een heel scala aan zowel geslachtskenmerken als sexevoorkeuren, al blijven het uitzonderingen. Overigens is homosexualiteit helemaal niet zo'n grote uitzondering ; tussen de 10 en 14 procent van de mensen heeft ene uitgesproken voorkeur voor de eigen sexe, en nog eens 40 % heeft er geen volledige sexuele afkeer van. Waarmee dus eigenlijk maar 50 % van de mensen ECHT helemaal hetero is - hoewel ook dat sterk beinvloed kan worden door culturele invloeden ; denk aan het oude Griekenland, waar eigenlijk bijna 100 % van de mannen er homosexuele relaties op nahield, in elk geval gedurende een bepaalde periode in het leven.

Dat gevoel heb je dus zelf geen invloed op. Je wordt verliefd op een mens, patsboem, en of dat mens er onder de gordel nu ongeveer net zo uitziet als jij of heel anders, daar trekt je hart zich geen ene drol van aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan me voor een groot deel vinden in jou gedachten, ik ben nog nooit verliefd geweest op een vrouw, ondanks het feit dat ik toch ook de nodige negatieve ervaringen heb gehad met mannen, maar ieder mens heeft de behoefte aan een partner, in wat voor hoedanigheid dan ook.
Ik vind het alleen jammer om het in een hokje te stoppen, we zijn allemaal mensen en waarom gaat niemand iets aan behalve diegene waar het betrekking op heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sexualiteit heeft zo veel kanten en staat daarbij soms zo ver ook weer af van het rationele aspect, dat het bijna onmogelijk is voor elke combinatie een hokje te bedenken.
Dit antwoord hierboven zijn echter niet mijn gedachten hoor, dit zijn gewoon simpele feitjes en cijfertjes. Ik ben ook nog nooit verliefd geweest op een vrouw - althans, niet op dezelfde manier als op mannen, goeddeels fysiek zeg maar. Terwijl ik er geen problemen mee heb en wel ervaring heb met vrouwen, en ik op geestelijk niveau zeker wel een relatie zou kunnen aangaan. Onder de juiste omstandigheden acht ik de kans dat ik een relatie zou kunnen hebben met een vrouw dus best wel groot, hoewel ik primair ontzettend hetero ben. De cultuur waarin ik ben opgegroeid zal daar zeker ook een rol in spelen.
je wordt niet opgewonden van een jongen