Is het eigenlijk al duidelijk waarom Karst T. deze aanslag gepleegd heeft?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij de politie wel, maar bij jou nog niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kart T. had geen lintje van de Koningin gekregen: daarom!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@me and i....respectloze opmerking....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Naatje Geen gevoel voor humor. Zijn niet de slimsten.

Het beste antwoord

En weer een theorie:

Karst T. wilde wraak nemen op de beveiligingsdienst waarvoor hij had gewerkt en waarbij hij onlangs was ontslagen.

Dit beweert een met de dader van de aanslag bevriende man tegenover De Telegraaf.

Karst zou volgens de getuigenis van de man niet van plan zijn geweest een aanslag op Koningin Beatrix te willen plegen.

,,Dit is een noodsituatie geweest. Karst was zijn huis, geld en baan kwijt. Hij wilde aantonen dat de beveiliging in Apeldoorn niet goed was.’’

Voor wat het waard is....
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Naar mijn weten niet...

De 'Waarom' vraag zal naar mijn idee ook niet snel beantwoord worden, aangezien de verdachte is overleden...

Toegevoegd op 02-05-2009 10:32:48
Met als kleine aanvulling dat we gewoon even geduld moeten hebben totdat het onderzoek is afgehandeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zullen het hem niet meer kunnen vragen maar het schijnt dat hij pas is ontslagen. Dan is het voorstelbaar at zoiemand gefrustreerd raakt en eenbeetje doldraait. Zulk soort dingen hoor je vaker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik verwacht dat we daar nooit een eenduidig antwoord op krijgen, maar mensen die zo geïsoleerd leven krijgen minder feedback van hun omgeving, worden minder gauw gecorrigeerd of aangeraden professionele hulp te zoeken als ze in een depressie raken.
Voor mij is de overeenkomst met de schutters die veel slachtoffers maken en dan de hand aan zichzelf slaan groot, maar het blijft speculeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is duidelijk, maar dat vertellen ze ons niet... Kim de Gelder net zo... Iedereen vraagt zich af waarom hij dat gedaan heeft, maar de politie verzwijgt dat... Mensen zouden dan gaan nadenken, en dat is nou net de bedoeling niet...
De reden ligt zo voor de hand, dat iedereen die zich er maar even in verdiept, meteen weet/voelt waarom Karst Tates dit gedaan heeft... Ik zal je een hint geven, hij stond onder tijdsdruk... Maar ik ga je het antwoord niet geven, dat laat ik aan jou zelf over... De persoon die het weet zal het niet zeggen en de persoon die het niet weet, hoort het ook niet te weten...
Denk je dat de politie de pc van Karst niet allang doorgespit heeft? En dat ze een profiler erop gezet hebben? Maar ze zullen nooit de uitkomst publiceren, net zomin als ik dat doe...
Het zou begrip kunnen kweken voor de daad die hij deed? Wie is daar nu mee geholpen? En uit staatsbelang uit den boze... Dit is de laatste openbare viering van dit soort, het was toch al de laatste koninginnedag, maar ook de laatste koningsdag... Kun je spijt krijgen voor zaken in het verleden? Kan een bokser op enig moment spijt krijgen van zijn daden, dat hij een ander pijn gedaan heeft? Kan een rechter spijt krijgen dat hij mensen veroordeeld heeft, dat hij doodstraffen heeft moeten opleggen? Kan Karst Tates spijt gekregen hebben net na zijn daad van wanhoop? Kan het zijn dat hij geen toekomst meer had in zijn eigen beleving? Kan het zijn dat Karst wraak heeft willen nemen in een spontane opwelling tegen de samenleving, omdat de samenleving hem beroofd heeft van een waardige toekomst? Kan het zijn dat de samenleving hem in de steek gelaten heeft in zijn beleving? Kan het zijn dat Karst Tates niet de enige Dark Horse is in deze samenleving? En als Karst Tates niet de enige Dark Horse is, is het dan niet terecht dat de koninklijke familie nooit meer op deze manier in de openbaarheid treedt? Kan het zijn dat alle maatregelen die genomen worden om herhaling te voorkomen, nog meer Dark Horses maakt? Is het je opgevallen dat de samenleving altijd achter het net vist met dit soort incidenten, altijd te laat komt? 911, Pim Fortuyn, Theo van Gogh enz enz?

2500 tekens?

Toegevoegd op 02-05-2009 12:28:23
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3830235/___Karst_wilde_WRAAK___.html?p=22,1

Is dat niet wat ik hierboven schets?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een gebazel. -1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met dit antwoord raak je "kant noch wal' en zit je tussen de 'wal en het schip' in... Je antwoord zit vol met speculaties, waar je direct een vraagteken achter zet... Dit voegt naar mijn mening totaal geen waarde toe...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan dit antwoord heb ik wat zeg! Denk je nou echt dat de politie dit voor iedereen verzwijgt ?! Als een familielid van mij door deze ramp overleden was, had ik maar 1 wens :
DAT IS DE VRAAG :
Waarom ? Waarom zo ?
Dus -1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trouwens 2500 tekens ? Al schrijf je een verhaal van 1 miljoen tekens misschien begrijp ik een verhaal van 20 tekens dan nog beter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daarom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
XiniX
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed antwoord...
Nee, we weten nog niet waarom Karts T. de aanslag pleegde. We weten gewoon nog veel te weinig van Karst. T. Het lijkt me wel dat hij financiële problemen had. Hij stond niet als werkloze ingeschreven maar had geen werk. Hij had een huurachterstand. Op de dag dat hij zijn woning moest verlaten pleegde hij de aanslag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Hij had een huurachterstand. Op de dag dat hij zijn woning moest verlaten pleegde hij de aanslag." Sinds wanneer is dit het geval bij iemand die zijn huur altijd netjes betaald en volgens de normale procedure de huur op zegt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je van iemand die zijn huur altijd netjes betaalt en volgens de normale procedure de huur op zegt niet kan zeggen dat hij grote financiële problemen heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn huisbaas is een (oude) kennis van mij die ik direct heb geraadpleegt toen er enige onduidelijkheid was hierover. Er is geen sprake van één huurachterstand... Bovendien is de eerste suggestie van 30 april in de media diezelfde avond nog gecorrigeerd. De dag dat hij de sleutel zou inleveren is overigens 1 mei en geen 30 april... Typisch een antwoord van iemand die de klok heeft horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry maar ik geloof er geen barst van. Het probleem was zijn situatie, zijn ontslag en zijn woning. Want niemand weet waar hij na 1 mei naar toe zou gaan. Huurachterstand en hij moest op 30 april om 23.59 de sleutels inleveren. Ik ken de huurbaas en heb met hem gesproken. Vooral dat u niet weet dat het géén 1 mei was bewijst dat u liegt.