Is het mogelijk dat een kind jongere kinderen misbruikt? Is de dader dan een pedofiel? Hoe groot is de kans op herhaling op oudere leeftijd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Het is mogelijk. Een aantal weken geleden was het nog breed in het nieuws. Jongens van een jaar of 16/17 misbruikten kinderen van 13 jaar.

De dader is een pedofiel, als hij/zij 16 jaar of ouder is.

De herhaling op latere leeftijd lijkt me niet zo groot wanneer de daders op jonge leeftijd hard zijn aangepakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het is mogelijk, de dader is niet pedofiel zolang hij minderjarig is, als de dader gepakt is op jonge leeftijd is er weinig kans op herhaling in zijn latere leven, als hij ongestoord zijn gang kan gaan is er een grote kans dat het zich herhaalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas is dat mogelijk en gebeurt het ook.

De dader hoeft niet pedofiel te zijn, maar het is wel duidelijk dat er iets heel erg mis is met zo iemand.

De kans op herhaling op oudere leeftijd, hangt heel erg af van of de gestoordheid verholpen kan worden,
wat de aanpak is.
Het is niet te voorspellen hoe een behandeling bij
iemand uitpakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat is mogelijk en gebeurd ook.als je ze betrapt zou ik er met de ouders over praten als t kind nog minder jarig is,anders de politie bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals we allemaal in de media kunnen lezen gebeurd het ook regelmatig.
Wel denk ik dat we er stil bij moeten staan waarom kinderen dit doen, volgens mij komt dit omdat zij wellicht zelf ook slachtoffer zijn en dus er niet bij stilstaan dat wat ze doen niet normaal is.
Zelf ben ik ook zo'n slachtoffer, en ik was me er van bewust dat ik het ineens geslachtsdelen van andere kinderen heel interessant vond. Gelukkig ben ik een vrouw en heb ik niets erger gedaan dan het zogeheten doktertje spelen.Ik ben me wel bewust dat het veel erger had kunnen zijn.
Dus zowel de daders als de slachtoffers zijn slachtoffers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is heel goed mogelijk. Je seksuele voorkeur ontwikkel je doorgaans niet pas op volwassen leeftijd. Nu zal ik wel even uitleggen wat pedofilie is, want heel veel mensen weten dit niet goed. Pedofilie is het zich PRIMAIR seksueel aangetrokken voelen tot kinderen DIE NOG NIET GESLACHTSRIJP ZIJN. Dit is ook de definitie van een minderjarige pedofiel, maar!!! daar komt nog een voorwaarde bij: alleen als het oudste kind minimaal vijf jaar ouder is dan het jongste kind, is er sprake van pedofilie. Van pedofilie tussen minderjarigen onderling kan dus alleen sprake zijn als de jongste jonger is dan 13, want anders is de oudste 18 of ouder en dan is er geen sprake meer van pedofilie tussen twee kinderen onderling.

Toegevoegd na 5 minuten:
Hoe groot de kans op herhaling is, is een omstreden punt, daar is men nog niet helemaal over uit, de conclusies die onderzoekers trekken hierover variëren van 12,7% tot 90%.