Zijn er cursussen om te leren omgaan met de Nederlandse cultuur?

Er zijn veel boeken en cursussen die erop gericht zijn om (Nederlanders) andere culturen te (laten) begrijpen of mee om te gaan. Zijn er cursussen om (allochtonen) te leren omgaan met de Nederlandse cultuur? Waar vind je die?

Toegevoegd na 44 seconden:
Ik doel dan niet op de verplichte inburgeringscursussen.

Toegevoegd na 6 dagen:
De weinige antwoorden doet dus vermoeden dat wij nederlanders veel moeite doen om andere culturen te begrijpen. Andere culturen in Nederland doen dit dus niet andersom? Of toch? Ik ben benieuwd...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je je bij ons inschrijft voor een internationaal master programma, krijg je er een van mij :D

Maar de universiteit van Utrecht heeft een summerschool waarin het gegeven wordt: http://www.utrechtsummerschool.nl/index.php?type=courses&code=C43

This course will explore the question of Dutch identity by placing the Dutch society in a wider European and transatlantic perspective. You will analyze internationally debated issues in Dutch society such as euthanasia and drugs policy, as well as the heated disputes over immigration and integration after the political murders of Pim Fortuyn and Theo van Gogh.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het internationaal vrouwencentrum, hier hebben ze zo'n cursus , maar ik denk dat contact maken met je nederlandse buurvrouw zeker zo leuk is